اخبارTOPجهان

اسرائیل دامنه بمباران غزه را از شمال به جنوب کشاند


کابل ۱۳ قوس باختر
پس از ختم آتش‌بس هفت روزه میان حماس و اسرائیل، جنگ میان دو طرف، امروز دوشنبه برای چهارمین روز متواتر همچنان ادامه داشت.
با ختم آتش بس و آغاز مجدد جنگ میان اسرائیل و حماس، ادارۀ هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده است که در دو روز گذشته کم از کم ۳۰۰ فلسطینی در حمله های هوایی اسرائیل در شمال غزه به شهادت رسیده اند.
با تداوم جنگ، نگرانی‌ها روی وضعیت مجروحین نیز در غزه افزایش یافته است. رییس سازمان صحی جهان، در شبکه اجتماعی ایکس، وضعیت شفاخانه ناصر در جنوب باریکه غزه را غیر قابل تصور خواند و اضافه نمود که در این شفاخانه، مزدحم، ۱۰۰۰ بیمار در وضعیت ناگواری به سر می‌برند.
در همین حال رهبر کاتولیک های جهان در واکنش به آغاز مجدد جنگ میان اسرائیل و حماس گفته است: ختم آتش بس میان اسراییل و حماس را دردآور است او از جوانب درگیر خواست تا هر چه زودتر به آتش‌بس جدید توافق کنند.
از سوی دیگر، کوشش‌ها برای انفاذ یک آتش بس تازه، تاکنون ناموفق بوده است. مقام‌های اسرائیلی روز شنبه گفتند که مذاکره کنندگان موساد از قطر فراخوانده شده اند. موساد یا اداره استخبارات اسرائیل با مقامات اداره مرکزی استخبارات امریکا« سی‌آی‌ای» در قطر روی احتمال انفاذ یک آتش بس تازه میان اسرائیل و حماس، گفتگو می‌کردند.
این در حالی است که اسرائیل دامنه بمباران غزه را از شمال به جنوب کشانده است و حماس مدعی است که اسرائیل را در زمین شکست داده است و رژیم صهیونست، هفتاد در صد از نیروهای زمینی خود را از غزه بیرون کرده است، ادعای که اسرائیل آن را تائید و یا تکذیب نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا