اخبارآموزش

مکتب های دختران تا صنف دوازدهم در مزار شریف بازشده است

مزارشریف/۲۴سنبله/ باختر

مکاتب و مدارس دختران از صنف اول الی دوازدهم ازیک هفته بدینسو در شهر مزارشریف و ولسوالی های مربوط بلخ باز شده است و شاگردان به گونهٔ نورمال به فراگیری دروس شان ادامه می دهند..

مولوی ابونصرت معاون ریاست معارف بلخ دریک گفت وگوی اختصاصی به خبرنگار آژانس باختر گفت: به اساس هدایت مقامات امارت اسلامی افغانستان درب مکاتب و مدارس برروی تمام شاگردان دختر و پسر در شهر مزار شریف مرکز بلخ باز شده است و شاگردان می توانند آزادانه به دروس خویش ادامه بدهند و ریاست معارف بلخ تمام امکانات و سهولت ها را در حد توان در اختیار شان قرار می دهد و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

 به گفتۀ معاون معارف بلخ، امارت اسلامی تلاش می کند تا دروس مکاتب و نحوه تدریس معلمان با کیفیت شود تا شاگردان مکاتب از نحوۀ تدریس رضایت داشته باشند و با شوق وعلاقه به صنف های درسی خویش حاضر شوند .

مولوی ابونصرت گفت: ریاست معارف بلخ مشکلات مکاتب، معلمان و کمبود کتاب را یاد داشت کرده است و به مقامات امارت اسلامی برای حل مشکل ارسال کرده است .

موصوف بیان داشت: برعکس تبلیغات مخالفان که گویا امارت اسلامی مخالف تعلیم و تربیه دختران وتدریس معلمان زن است، امروز  تمام مکاتب دختران در بلخ فعال است و دختران و معلمان زن همه به درس و تعلیم خویش مطابق احکام شرعی وحجاب حاضر هستند.

بنفشه شاگردصنف هفتم لیسه عابده بلخی می گوید: پس از پیروزی امارت اسلامی افغانستان امنیت در شهرمزارشریف کاملا تامین شده است و وی از یک هفته بدینسو به درس خود حاضر بوده است.

به گفته وی، تمام شاگردان دختر از صنف اول الی دوازدهم به دروس خود ادامه می دهند.

همچنان نرگس یکی دیگر از شاگردان این مکتب از فعال بودن مکتب شان خوشحال است و می گوید که درس های شان به گونهٔ نورمال ادامه دارد و کدام مشکلی وجود ندارد.

به گفته مسوولان ریاست معارف بلخ، بیش از ششصد هزار شاگرد دختر و پسر در ششصد و پنجاه مکتب توسط سیزده هزار معلم تدریس می شوند.

خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا