جهان

رهبر گروه جیش النصر در پاکستان کشته شد

اسلام آباد/بی بی سی نیوز/باختر/7سنبله
منابع محلی گزارش داده است که عبدالرئوف ریگی، رهبر گروه جیش النصر در اختلافی داخلی با دیگر گروه شبه نظامی بلوچ  در پاکستان کشته شده است.
منابع خبری بر سر جزییات این خبر گزارش های ضد و نقیضی منتشر کرده اند.
خبرگزاری های داخلی ایران قتل عبدالرئوف ریگی، رهبر گروه جیش النصر، و خواهرزاده اش ابوبکر ریگی را در شهر البندین در ایالت بلوچستان پاکستان و ناشی از یک تسویه حساب داخلی با گروه رقیب دانسته اند.
اما منابع خبری عربی به نقل از منابعی در جیش النصر می گویند رهبر این گروه به دست نیروهای ایران در شهر کویته پاکستان ترور شده است.
فاصله کویته و البندین ایالت بلوچستان حدود ۳۴۰ کیلومتر است.
عبدالرووف ریگی سه ماه قبل با جدا شدن از گروه جیش العدل، فعالیت مسلحانه خود را در مخالفت با حکومت ایران و در قالب گروه جیش النصر از سر گرفت.
عبدالرئوف ریگی بنا به گزارش ها پس از آن از گروه جیش العدل جدا شد که در میان شبه نظامیان این گروه بر سر اعدام یک گروگان ایرانی اختلافاتی به وجود آمد.
خبرگزاری فارس به نقل از یک "منبع مطلع" گزارش داده که اختلاف بین سران جیش العدل بر سر منابع مالی این گروه است که از "قاچاق مواد مخدر" به دست می آید.
گروه های سنی بلوچ از جمله جیش العدل، جیش النصر و جندالله که اغلب در مناطق مرزی ایران و پاکستان ساکن هستند در سال های اخیر هدف خود از انتخاب مشی مسلحانه علیه حکومت ایران را پیگیری حقوق اهل سنت در ولایت سیستان و بلوچستان ایران دانسته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا