سیاست

رییس شورای سراسری علمای افغانستان : مردم افغانستان غلامی هیچکس را قبول نکرده و نمی کنند

کابل باختر/ 7/ حوت

قضاوتپوه مولوی قیام الدین کشاف رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان بعداز ظهر امروز با یان کوبیش نماینده ملل متحد درافغانستان ملاقات نمود.

به گزارش آژانس باختر، درابتدا رییس شورای علما راجع به عمل ضد انسانی ووحشیانه نیروهای امریکایی نسبت به قرآن عظیم الشان در پایگاه بگرام روشنی انداخته و گفت طوریکه درملاقات قبلی نیز گفته بودم که مردم افغانستان مسلمان و بخاطر دفاع از مقدسات دینی خویش حاضر به دادن هرنوع قربانی بوده و مرتکبین این عمل باعذر خواهی قابل بخشش نبوده و یگانه علاج واقعه این است تا دست اندرکاران این عمل هر چه عاجل تر محاکمه و مجازات شوند.

 تا الحال ملت افغان در تظاهرات ضد این حرکت شیطانی به ده ها شهید و بیش از دوصد زخمی و خسارات فراوان مالی را متقبل گردیده اند ، که متاسفانه همه این خسارات عاید به خودشان گردید اگر واقعاً امریکا میخواهد که این موج خود جوش احساسات اسلامی مسلمانان افغانستان را آرام نموده باشد و نیز بمباردمان که امریکا و ناتو علیه قلوب ملت مسلمان افغانستان و امت اسلامی انجام داده تلافی ننماید تنفر و انزجارمردم ما بیشتر خواهد گردید.

ما بارها گفته ایم که اداره زندان بگرام به حکومت افغانستان سپرده شود که متاسفانه تا حال عملی نگردیده است و هکذا از حملات شبانه و تلاشی های خود سرانه منازل که باعث تخریش درملت گردیده ، آنها را برحذر داشته ایم ولی بازهم توجهی صورت نگرفته است .

 رییس شورای علما افزود : ملت مسلمان افغانستان گرچه در تعدادکم و از نظر اقتصادی ضعیف میباشند ، ولی در طول تاریخ با قدرتهای بزرگ استعماری جهان مثل برتانیا کبیر و اتحادشوروی سابق مردانه وار مقابله کرده و آزادی و استقلال خود را حفظ نموده و غلامی هیچ کس را قبول نکرده و نخواهند کرد و از برکت جهاد افغانستان اتحادشوروی پارچه – پارچه گردیده و بسیاری کشورهای محکوم، آزادی خود را با الهام گیری و سبق آموزی از جهاد برحق مردم ما کسب نمودند و مفکوره کمونیزم را به شکست مواجه کردند.

 بعداً" یان کوبیش صحبت نموده و گفت من بعداز ملاقات قبلی با شما ، اعلامیه ای را صادر نموده و عمل توهین به قرآنکریم را محکوم و از دولت امریکا تقاضا نمودم تا عاملین این قضیه را شناسائی و محاکمه نماید و به اساس هدایت شما در نشست های که با مقامات امریکائی داشتم ، برای آنها خاطر نشان نمودم که موضوع صرف با عذر خواهی قابل حل نبوده و در محاکمه مرتکبین به شیوه ای که حاکمیت افغانستان خدشه دار نگردد ، اقدام عاجل صورت گیرد ، تا التیامی به احساسات مجروح ملت افغانستان گردیده باشد.

 موصوف افزود : من یک باردیگر بعدازاین ملاقات نیز از آنها به طوری جدی مطالبه خواهم نمود تا در شناسائی و محاکمه عاملین قضیه هرچه عاجل توجه و اقدام نماید.

 یان کوبیش اضافه نمود: واقعاً از برکت جهاد افغانستان کشورهای زیادی از سلطه کمونیزم نجات یافته و کشور چک سلواکیا که هزاران کیلو متر از افغانستان فاصله داشته نیز از تسلط آنها رهائی یافت و دیوار برلین فروریخت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا