جهان

واکنش به کشته شدن ۱۶ فلسطینی ازسوی نیرو های اسرائیل

تل ابیب –  بی بی سی – ۱۱ حمل – باختر
هزاران نفر از فلسطینیان در آستانه سالگرد تاسیس دولت  اسرائیل، تجمع اعتراضی و تحصنی شش‌هفته‌ای در مرز غزه با اسرائیل آغاز کرده‌اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از بی بی سی ، در پی کشته‌  و زخمی‌شدن صدها فلسطینی در اعتراض‌های مرز غزه و اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه دایر کرد و خواستار تحقیقات شد. دیدبان حقوق بشر گفته این آمار کشته‌شدگان تکان‌دهنده است. آمریکا بدون نام‌بردن از اسرائیل، خواستار کاهش تنش شده است.
منابع صحی در غزه می‌گویند در این حمله‌های نیروهای اسرائیل دست‌کم ۱۶ فلسطینی کشته و ۷۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
هزاران نفر از فلسطینیان در آستانه سالگرد تاسیس اسرائیل، تجمع اعتراضی و تحصنی شش‌هفته‌ای در مرز غزه با اسرائیل آغاز کرده‌اند.
ارتش اسرائیل گفته "شورش‌هایی" در شش نقطه صورت گرفته و به عاملان اصلی آنها تیراندازی کرده است.
عصرجمعه به وقت نیویارک، به درخواست کویت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل است، این شورا جلسه‌ای برای بررسی این رخ‌دادها برگزار کرد و خواستار تحقیقات درباره این خشونت‌ها شد.
محمود عباس، رئیس اداره خود مختار فلسطینی ها ، از شورای امنیت خواسته بود "برای حفاظت از مردم فلسطینی ما که با این خصومت پیوسته و فزاینده مواجه هستند، اقدام فوری انجام دهد."
معاون سر منشی سازمان ملل متحد گفت: "اسرائیل باید به تعهداتش در قبال حقوق بشر  و قوانین بین‌المللی پای‌بند باشد."   ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا