سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: لوی قندهار به صلح همه جانبه نیاز دارد

کابل باختر 10 اسد
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان روزگذشته با شماری از بزرگان و متنفذان لوی قندهار در قصر چهار چنار ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در آغاز این دیدار، داکتر محمد عثمان و فدامحمد عضو شورای ولایتی قندهار به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از سفر اخیر رییس جمهور به  قندهار، نام‌گذاری میدان هوایی بین المللی قندهار به نام احمدشاه بابا، نام‌گذاری جادۀ میدان هوایی منتهی به شهر قندهار به نام شهید سترجنرال عبدالرازق و افتتاح طرح انرژی آفتابی در آن ولایت، تشکر کردند.  
همچنان آنان با حمایت از نقشه راه صلح حکومت افغانستان، خواست ها و پیشنهادات های شان را به خاطر نام گذاری اکادمی پولیس کابل به نام شهید سترجنرال عبدالرازق و توجه به زیربناها، انکشاف، احداث بندها، امنیت و سایر عرصه های قندهار، با رییس جمهور شریک کردند.
رییس جمهوری به بزرگان ومتنفذان گفت که انتخابات یک روند ملی است و برگزار می شود و باید مردم در این روند اشتراک گسترده کنند.
رییس جمهوری افزود که به خاطر جلوگیری از جنگ تحمیل شده و خونریزی در کشور، شرایط برای تامین صلح با عزت و پایدار فراهم شده است و تلاش ها در این خصوص جریان دارد که در هر مرحله آن نیاز به تدبیر، قاطعیت و تصامیم است.
محمد اشرف غنی گفت که صلح باعزت آمدنی است و قراردادها و همکاری دوامدار ما با کشورها پابرجا است. وی افزود که  با مدیریت آب و توجه به انکشاف و زیربنای لوی قندهار، روی شهر قندهار نیز سرمایه ‌گذاری اساسی صورت می گیرد.
رییس جمهور کشور گفت که لوی قندهار به صلح همه جانبه نیاز دارد و به مشاور امنیت ملی هدایت داد که مراحل نام‌ گذاری اکادمی پولیس در کابل به نام شهید سترجنرال عبدالرازق تکمیل شود.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش، فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی را مورد ستایش قرارداد و گفت که در کابل برای ۱۱۷۰ ورثه شهدا زمین رهایشی توزیع کردیم و برای توزیع ۲۶ هزارنمره زمین رهایشی دیگر نیز هدایت داده ام و به خانواده های شهدا توجه اساسی صورت می گیرد.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا