صحت

مسوولان صحت: کسانی که از شهر ووهان چین به کشور می آیند باید به مدت 14 روز قزنطین شوند

کابل/ 13 دلو/ باختر
داکترفیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه‌، در یک نشست خبری امروز گفت: «در مدت یک هفته‌ گذشته در حدود ۲۶۲نفر از چین وارد افغانستان شده اند و تیم ما روزانه از آنها در خانه‌های شان نظارت می‌کند٬ اما کسانی‌که از شهر ووهان چین به افغانستان می‌آیند باید به مدت ۱۴روز قرنطین شوند.»
او همچنان افزود که اقداماتی را در میدان‌های هوایی و بندرها برای جلوگیری از ویروس کرونا روی‌دست گرفته شده است؛ اما صد درصد نمی‌توان گفت که این ویروس در افغانستان انتشار نمی یابد.
به گفته‌ی او، سفیر چین در افغانستان از صحت‌مندی ۴۱محصل افغان که در شهر ووهان چین استند اطمینان داد و برای انتقال این محصلان از ووهان به افغانستان ابراز آماده‌گی کرده است.
وزیر صحت عامه گفت که آماده انتقال محصلان افغان به کشور است. اما در صورت که سازمان جهانی صحت اجازه‌ انتقال افراد را از ووهان اعلام کند.
این مقام حکومتی افزود که تاکنون در مورد شیوع ویروس کرونا در افغانستان گزارشی ثبت نشده است.
به گفته وی زمینه قرنطین مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و شفاخانه های حوزوی کشور فراهم است و در حال حاضر۱۰۰بستر در کابل و۳۰بستر در هر شفاخانه های حوزه یی کشور درنظر گرفته شده تا در صورت بروز هر واقعه کرونا، به بیماران رسیدگی لازم صورت گیرد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا