جهان

مشاور امنیت ملی پاکستان استعفا داد

اسلام آباد – ایرنا – 6 سرطان – باختر                                                                           
رسانه های رسمی پاکستان امروز چهارشنبه  اعلام کردند که 'ناصر خان جنجوعه 'مشاور امنیت ملی این کشور از سمت خود استعفا داده است.
به گزارش  آژانس خبری  دو لتی ایرانایا از ( تلویزیون پاکستان)، 'ناصرالملک'  صدراعظم  دولت انتقالی پاکستان نیز استعفای 'ناصرخان جنجوعه'را پذیرفته است اما تا کنون دلیل این استعفا بیان نشده است.
این استعفا در حالی انجام می شود که قرار بود دور جدید مذاکرات صلح افغانستان و پاکستان امروز چهارشنبه با حضور ناصرخان جنجوعه به عنوان رییس هیات پاکستانی و 'عمر زاخیلوال' سفیر افغانستان در پاکستان به عنوان رییس هیات افغانستان در اسلام آباد برگزار شود.
قرار بود «رولف مایکل هی پرییرا هولمبو» سفیر دانمارک در پاکستان نیز مهمان ویژه این دوره از مذاکرات باشد.
بر اساس همین خبر  ، پانزدهم ماه می ( 28 ماه ثور امسال) بود که ناصرخان جنجوعه در سخنانی اعلام کرد:پاکستان در پی تحقق صلح پایدار با افغانستان است و برای رسیدن به این هدف، به دنبال بررسی راه های مختلف برای متقاعد کردن رهبران طالبان افغانستان برای پیوستن به فرآیند آشتی ملی در این کشور و اقدام قاطع دو کشور همسایه علیه گروه های غیر قابل مصالحه و آشتی  ناپذیر هستند.
جنرال  بازنشسته 'ناصرخان جنجوعه' در  سال 2015 از سوی 'نواز شریف صدراعظم پیشین پاکستان از  حزب 'مسلم لیگ – نواز- 'به سمت مشاور امنیت ملی منصوب شده بود .ختم/ آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا