سیاست

رئیس جمهور غنی با شماری از رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی در خصوص برگزاری به موقع، شفاف و سرتاسری انتخابات، صحبت کرد

کابل باختر 17 حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با جمعی از رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی طی نشستی در رابطه به مسایل ملی کشور بخصوص انتخابات، صحبت نمود.
در این نشست که در قصر گلخانۀ ارگ برگزار گردید، رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی، پیشنهادات شان را در مورد برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی در زمان تعیین شده، نظارت همه جانبه و سرتاسری از روند انتخابات، فراهم نمودن زمینۀ رأی‌دهی برای تمامی اتباع واجد شرایط، گشایش گستردۀ مراکز رای‌دهی و برخی مسایل حقوقی مرتبط به انتخابات، با رئیس جمهور شریک ساختند.
آنان گفتند که این پیشنهادات با تفاهم و اتفاق آرا از سوی بیشتر از ۲۰ حزب سیاسی مطرح شده است تا با حکومت شریک ساخته شود.
رئیس جمهور غنی پس از استماع پیشنهادات احزاب و جریان های سیاسی کشور، از کار جمعی و هماهنگی آنان استقبال کرده، گفت: این یک گام تاریخی و ارزنده است که احزاب سیاسی افغانستان با تفاهم و اتفاق، روی مسایل مهم ملی کشور بحث می کنند.
رئیس جمهور افزود که انتخابات شفاف، سرتاسری و عادلانه، خواست مردم افغانستان است و از اینکه احزاب سیاسی در فضای تفاهم روی آن بحث نموده و پیشنهادات شان را به حکومت ارائه می کنند، قدردانی می کنم.
محمد اشرف غنی، تفاهم احزاب و حکومت را در مسایل ملی یکی از اهداف اساسی دانسته و آن را در خصوص نظارت از روند برگزاری انتخابات ارزنده خواند و از احزاب سیاسی و مردم خواست تا سهم شان را در این راستا ادا نمایند.
رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: همانگونه که تاخیر در انتخابات برای احزاب سیاسی پذیرفتنی نیست، برای حکومت و مردم نیز قابل قبول نمی باشد و باید انتخابات در زمان معینۀ آن برگزار شود.
رئیس جمهور غنی با اشاره به مسایلی که ابعاد حقوقی در خصوص انتخابات دارند، گفت که بعد از مشورت های لازم با نهادهای مربوطه و روشن شدن مسایلی که نیاز به تفسیر بیشتر دارند، نتایج آن طی نشست های آینده، با شما شریک خواهد شد.#جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا