آموزش

لایحۀ جذب اعضای کادرعلمی در نهاد های تحصیلات عالی خصوصی، تشریح شد

کابل باختر12 سنبله
کارگاه آموزشی تشریح لایحۀ جذب اعضای کادر علمی در پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی، در وزارت تحصیلات عالی برگزارشد.
به گزارش آژانس باختر:  این لایحه به هدف ایجاد نظم علمی و نزدیک کردن دیدگاه های پوهنتون های دولتی و خصوصی ایجاد شده است.
پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی دراین کارگاه آموزشی که با شرکت معاونان عملی، آمران و استادان تعدادی از پوهنتون های خصوصی مرکز برگزار شد ، تاکید کرد که تفاوت میان نهادهای تحصیلی خصوصی و دولتی فقط در مرجع تمویل است و در سایر موارد همچون برنامه های علمی، اداری، تقرر، ترفیع، استخدام و انفکاک استادان باید هردو بخش خصوصی و دولتی هماهنگ و منسجم به پیش بروند.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی لایحۀ جذب اعضای کادر علمی در مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی را موجب قانونمند شدن، مصوونیت شغلی و دسترسی دقیق به آمار و ارقام استادان و محصلان این نهاد ها عنوان کرد و گفت: " پوهنتون های دولتی و خصوصی ما با تشکیلات مستقل اداری، اهداف و برنامه های مشترک دارند.
پوهندوی محمد امیر کامه وال رییس پوهنتون‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی، گفت که با تطبیق این لایحه تفکیک میان مؤسسات خوب و خوبتر ساده شده است، مدت قرارداد اعضای کادر علمی و زمان تدریس شان مشخص می شود که این خود اعتبار پوهنتون های خصوصی را بالا می برد.
پوهندوی فیصل امین رییس تقرر و ترفیعات اعضای کادر علمی با تشریح لایحۀ جذب اعضای کادر علمی هدف از ایجاد این لایحه را تقرر استادان بخش خصوصی مبتنی براسناد تقنینی تلقی کرد و گفت که اسناد تقنینی با افق روشن زمینه جذب اعضای کادر علمی را آسانتر می کند و نظم علمی را به وجود می آورد.
در اخیر فیصل امین لایحه جذب اعضای کادر علمی را تشریح کرد وبه سوال ها و نظریات شاملان کارگاه ، پاسخ ارائه کرد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا