سیاست

ده نامزد وزیر به ولسی جرگه معرفی شدند

کابل/ ۲۴  سنبله/ باختر
رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز ده نامزد وزیر رابرای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد.
به گزارش آژانس باختر، معرفی این نامزد وزیران امروز طی یک مراسم٬ با حضورمحمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان و معاونان ریاست جمهوری در ارگ صورت گرفت.
رییس جمهوری قدرت الله ذکی را به عنوان نامزدوزیر ترانسپورت، انورالحق احدی به عنوان نامزدوزیر زراعت، آبیاری و مالداری، عباس بصیر به عنوان نامزد وزیر تحصیلات عالی، معصومه خاوری به حیث نامزدوزیرمخابرات و تکنالوژی معلوماتی، نوررحمان اخلاقی به حیث نامزدوزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، نثار احمد غوریانی به حیث نامزدوزیر صنعت و تجارت، فضل احمد معنوی به عنوان نامزدوزیر عدلیه، محب الله صمیم به عنوان نامزدوزیر امور سرحدات  قبایل، بشیراحمد تینج به عنوان نامزدوزیر کار و امور اجتماعی و کریمه حامد فاریابی به حیث نامزدوزیر اقتصاد معرفی کرد.
نامزد وزیران در کنار آن که از اعتماد رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان اظهارامتنان کردند به تشریح برنامه های شان پرداختند ومتعهد شدند که به عنوان یک تیم واحد در خدمت مردم خواهند بود.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در کنار آن که از اعضای قبلی کابینه اظهار سپاس کردو گفت که تیم رهبری جمهوری اسلامی افغانستان ٬ یک تیم متحد هم فکر و متعهد است.
او تاکید کرد که کارکابینه خدمت کردن به مردم است واعضای کابینه جوابگو به خواست های مردم اند.
امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری گفت  که آغاز کار کابینۀ جدید کدام ارتباط با مذاکرات صلح ندارد حکومت در هر حال در خدمت مردم است .
سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری گفت: نظم و ثبات در اداره یک رکن مهم حکومتداری است٬ اداره برای ایجاد نظم و ثبات در جامعه است و از این رو نوگرایی و نوآوری و اصلاحات نباید نظم و ثبات اداره را برهم بزند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا