سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: تلاش ها به منظور برگشتاندن افغانستان به لانه تروریزم هنوز هم وجود دارد

کابل باختر 10 جوزا
درجلسه کمیته امنیتی شورای وزیران که امروز به ریاست معاون اول ریاست جمهوری و رئیس آن کمیته، برگزارشد،روی تحکیم ثبات و امنیت بهتر در کشور بمنظور برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در  افغانستان، بحث شد.
دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد، محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری در سخنان آغازین خویش در این کمیته گفت که حرکت در جهت تأمین امنیت در کشور اگر بر بنیاد یک استراتیژی از قبل تدوین شده صورت بگیرد، می تواند کار سازد و ثمر باشد و برای این منظور همه مساعی را در جهت تدوین این سند بسیار مهم ملی بکار خواهیم برد.
معاون اول ریاست جمهور گفت که نگرانی مردم افغانستان از ناحیه تروریزم و تلاش های آن ها برای برگشتاندن افغانستان به لانه تروریزم هنوز وجود دارد و از این رو ما باید از همه فرصت ها استفاده کنیم تا این تلاش ها به شکست بینجامد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که انتخابات وارد مرحله بسیار حساس شده است و ما سعی خواهیم کرد تا در سایه امنیت خوب  در کشور، مردم همانند دوره اول انتخابات به پای صندوق های رای بروند و زعامت آینده خود را انتخاب کنند.
بعد بر بنیاد برنامه مجلس، وزرای دفاع ملی و داخله و ریئس عمومی امنیت ملی، گزارش شان را پیرامون وضعیت جاری در کشور ارایه داشته که در مواردی پیرامون آن ها بحث و بررسی های همه جانبه صورت گرفت.
مشکلات موجود فرا راه مردم و نهادهای دولتی در قبال تأمین امنیت در کشور و برنامه های دشمن در هفته ها و ماه های آینده از مطالب مهمی بودند که پیرامون هریکی از آنها مباحثه صورت گرفت و در زمینه های یاد شده تدابیر لازم اتخاذ گردید.
طبق یک خبر دیگر،  چالش های امنیتی در ولایت بدخشان و بررسی راه حل های پیشنهادی برای بیرون رفت از وضعیت جاری، در جلسه مشترک مسئولان نهاد های امنیتی در کشور به ریاست محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری، در سالون کنفرانس های قصر گلخانه صدارت تدویر یافت.
در این جلسه که نماینده گان مردم ولایت بدخشان در شورای ملی کشور نیز حضور داشتند، معاون اول ریاست جمهوری بدخشان را از ولایت های کلیدی و پر اهمیت از لحاظ استراتیژیک خوانده گفت که چالش های موجود در این ولایت باید راه حل یابند ورنه این چالش های  می توانند برای مناطق امن کشور مشکل آفرین گردد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان افزود که نقش مردم در تأمین امنیت در هر شرایطی سازنده است و از این رو باید مردم به روند امن سازی کشورشان بپیوندند تا نیرو های امنیتی کشور نیز بتوانند در سایه حمایت  آن ها به وظایف شان در راستای امنیت رسانی و ثبات بخشی کشور رسیده گی همه جانبه نمایند.
در این جلسه سید امین طارق یکی از بزرگان و نورین ولایت بدخشان، زلمی مجددی ، امان الله پیمان، نیلوفر ابراهیمی و گلالی اکبری نماینده گان مردم ولایت بدخشان در شورای ملی مشکلات و معضلاتی را که از ناحیه بد امنی های اخیر در آن ولایت دامن گیر مردم شده است، به جلسه ارایه کرده و راه حل های پیشنهادی شان را نیز ابراز داشتند.
در جلسه همچنان وزرای دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی نظریات خویش را در مورد حل مشکلات مطروحه ارایه نمودند.
جلسه بمنظور جلوگیری از گسترش بد امنی در ولایت بدخشان و برچیدن بساط دشمن از منطقه تدابیر مشخصی اتخاذ کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا