سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: حکومت و بخش خصوصی برای انکشاف کشور بیشتر کار کنند

کابل باختر 28 سنبله
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با نمایندگان منتخب اتاق تجارت افغانستان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد، ابتدا اجمل احمدی سرپرست وزارت صنعت و تجارت صحبت کرده، گفت که انتخابات به خاطر گزینش نمایندگان اتاق تجارت پس از ۸ سال برگزار شد که در آن ۱۲ هزار عضو اتاق تجارت اشتراک کرده بودند که ۳۰۰ عضو بورد ولایتی و ۲۱ عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.
وی افزود که دفاتر اتاق تجارت در ولایت های لغمان، پنجشیر، پکتیا، میدان وردک و سپین بولدک قندهار باز شده است.
سپس خانجان الکوزی معاون اول و سرپرست اتاق تجارت و عتیق الله نصرت رییس هیئت عامل اتاق تجارت صحبت کردند و از توجه رییس جمهوری به بخش خصوصی تشکر کردند و گفتند که فاصله میان بخش خصوصی و وزارت صنعت و تجارت کم شده است و اتاق تجارت مانند پل میان دولت و بخش خصوصی عمل می کند.
بعد رییس جمهوری صحبت کرد وبا ابراز تبریکی به خاطر انتخاب اعضای اتاق تجارت، گفت که قرارداد هزار میگاوات برق با ازبکستان به امضا رسیده است و در مدت ۱۸ ماه تکمیل می شود و مشکل کمبود برق مرفوع خواهد شد.
رییس جمهوری افزود که به زودی سرپرست وزارت مالیه قرارداد صادرات سبزی و میوه  افغانستان را با قزاقستان به ارزش یک میلیارد دالر امضا خواهد کرد.
وی گفت که حکومت و بخش خصوصی برای انکشاف بیشتر کار کنند که افغانستان، تزانزیتی و مرفه شود. همچنان بالای بنادر خشکه سرمایه گذاری وسیع صورت می گیرد و هر بندر خشکه به یک شهرک مبدل خواهد شد.
رییس جمهوری کشور در اخیر از بخش خصوصی خواست که تلاش کند تا افغانستان به یک کشور صادراتی مبدل شود، زیرا شرایط برای آن آماده شده است. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا