جامعه

صلح خواهان در هلمند گر دهمایی مرد م سمنگان شرکت کردند

ایبک /14 دلو/ باختر
کاروان صلح خواهان هلمند امروز به سمنگان رسیدند.
به گزار ش خبرنگار آژانس باختر٬ اعضای این کاروان علمای دینی وفعالان جامعه مدنی سمنگان در یک گردهمایی خواهان آتش بس دایمی و تامین صلح در کشور شدند.
این گردهمایی که باشتراک صدها تن از علمای دینی ، فعالان مدنی  ، مردم سمنگان واعضای کاروان صلح هلمند در پارک مرکزی  شهر ایبک بر گزار شد آنان از حکومت وگروه های طالبان خواهان آتش بس دایمی وتامین صلح شدند .
زمری زلاند مسوول این کاروان گفت: هدف سفرما از دو سال به اینسو بلند کردن صدای صلح خواهی است و در این مدت آنان با افراد و اشخاص مختلف  در قریه ها وخانه ها صحبت کردند که بدون شک همه مردم خواهان صلح استند .
وی هدف این کاروان را قطع جنگ و برادر کشی در کشور بیان کرد و گفت افغانان باید عملا گام های خود را به منظور  تامین صلح سراسری بر دارند و این مبارزه را به تمامی  نقاط افغناستان گسترش بد هند .
مولوی خیر محمد یکتن از علمای دینی و عضو شورای علمای سمنگان جنگ را از دیدگاه اسلام حرام خواند و گفت که مردم افغانستان تشنه صلح استند.
رفع الله مبارز یک فعال جامعه مدنی نیز در رابطه به اهمیت صلح و پیامد های ناگوار جنگ صحبت کرد وخواهان آتش بس  دایمی شد.
بعداَ اعضای این کاروان در جاده های ایبک راهپیمایی کردند وبه جنگ نفرین فرستادند وخواستار گفت وگو میان افغانان به منظور تامین صلح شدند . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا