سیاست

حامد کرزی: مردم با شرکت در انتخابات وظیفه ملی شان را در برابر وطن انجام خواهند داد

کابل 10 جوزات باختر

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از مردم خواست تاآماده گی شان را برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی درکشور اتخاذ نمایند.

به گزارش آژانس باختر، رئیس جمهورکشور در سخنرانی رادیویی که  پنج شنبه  شب از طریق امواج رادیوی ملی به نشررسید، گفت: کار ثبت نام  جهت انتخابات آینده ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی درپنج جوزا آغاز گردیده و امید است با ازدیاد  مراکز ثبت نام، این روند گسترش یابد.

رئیس جمهور دراین سخنرانی رادیویی بیان کرد، جوانانیکه پس از انتخابات  گذشته سن قانونی را برای رایدهی تکمیل کرده باشند و یا درجریان سالروان به هجده سالگی میرسند ویا افراد یکه از هجرت برگشته باشند و یا کارت رایدهی را مفقود نموده اند، باید به مراکز ثبت نام مراجعه وکارت رایدهی اخذ نمایند تا برای شرکت در انتخابات سال آینده برای انتخاب رییس جمهورشان وشوراهای ولایتی از حق رايدهی شان استفاده  نمایند.

حامدکرزی دراین سخنرانی رادیویی گفت، كسانیکه درانتخابات گذشته ثبت نام و کارت اخذ کرده اند ، میتوانندباهمان کارتها در انتخابات سال آینده شرکت نمایند.

رئیس جمهور شرکت در انتخابات را وظیفه ملی در برابر وطن خوانده و خاطرنشان کرد که کمیسیون مستقل انتخابات وظیفه دارد، مراکز ثبت نام را در هرگوشهء کشور گسترش دهد تا واجدان شرایط به سهولت بتوانند کارت رایدهی را بدست آورند ونیز برای تامین امنیت مراکز ثبت نام ، به ارگانهای امنیتی هدایت  داده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا