جامعه

ایجاد پروژه حفظ ومراقبت برنامه های همبستگی ملی

پلخمری باختر 10 جدی
به منظور ترمیم وحفاظت از پروژه های تطبیق شده برنامه همبستگی ملی دربغلان، پروژه حفظ ومراقبت ایجاد گردیده است .
پروژه حفظ ومراقبت ازسوی وزارت احیا وانکشاف دهات بشمول ولایت بغلان در دوازده ولایت دیگر ایجاد شده است وهدف از آن ترمیم وحفاظت از پروژه های برنامه همبستگی ملی بوده است که طی چهارده سال اخیر ایجاد واکنون نسبت عوارض تخنیکی از فعالیت باز مانده اند .
عتیق الله خواصی معین مالی واداری وزارت احیا وانکشاف دهات که غرض افتتاح این پروژه به ولایت بغلان سفرنموده ، گفت: در پروژه مذکور مراکز و ولسوالی های بغلان مرکزی و خوست شامل بوده که تمامی پروژه های برنامه همبستگی ملی را درسه صدوبیست ودوقریه ولسوالی های یادشده تحت پوشش قرار می دهد .
خواصی ضمن آنکه  هزینه این برنامه را بیش از دوملیون و نهصد هزار دالر امریکایی وانمود کرد افزود که باایجاد این پروژه ها افزون برترمیم وفعال ساختن پروژه های قبلی زمینه اشتغال کوتاه مدت را برای بیش از بیست هزار تن جوانان بیکار فراهم می سازد.
منبع علاوه کرد این پروژه به حیث یک پروژه آزمایشی بکار آغاز کرده ودرصورت موثر واقع شدن آن شش ملیون دالر امریکایی برای سایر ولسوالیهای این ولایت غرض حفاظت پروژه ها درنظر گرفته شده است .
عبدالستار بارز والی بغلان حین افتتاح پروژه یادشده ضمن ابراز خرسندی از آن به حیث گام ارزنده درحراست از پروژه های ساختمانی برنامه همبستگی ملی یاد کرده و به منسوولان ریاست احیا وانکشاف دهات هدایت داد تا درپیشبردوتطبیق این پروژه ازدقت تمام کارگرفته ودرپرتوشفافیت تطبیق وعملی گردد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا