جهان

ملل متحد: هیچ کشور جهان به مساوات میان مرد و زن دست نیافته‎است

صدای آزادی – باختر18 حوت
رئیس یک نهاد سازمان ملل متحد که برای تساوی حقوق زنان در جهان کار می‎کند می‎گوید، هیچ کشور جهان به مساوات میان مرد و زن دست نیافته‎است.
به گفته فومزیلی ملامبو نگوکا، آزار و اذیت جنسی زنان در هر گوشه جهان و در هر جا از فابریکه‎ها گرفته تا زمین‎های زراعتی و دفاتر مهم موجود بوده‎است.
وی که برای مساوات میان زنان و مردان جهان فعالیت دارد می‎گوید، افشا شدن وسیع آزار و اذیت‎های جنسی و به میز عدالت کشانیده شدن بعضی از افراد قدرتمندی که در گذشته کسی نمی‎توانست آن‎ها را متهم کند، یک دست آورد بزرگ برای زنان جهان است ولی این فقط یک بخشی نهایت کوچک از واقعیت بزرگ است.
فومزیلی ملامبو نگوکا رئیس این اداره دیروز گفت، دلیل این واقعیت تلخ این است که تنها شمار اندک از زنان که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‎اند یا می‎گیرند، لب به سخن می‎گشایند و شماری کسانیکه به جرم آزار و اذیت جنسی به میز عدالت کشانیده شده‎اند نیز خیلی کم است.
رئیس نهاد حقوق زنان ملل متحد گفت، آنچه در ادامه نیاز داریم این است که مسئولین در همه نهادها با کارمندان شان صحبت نموده، در باره حقوق شان معلومات داده، به آن‎ها بفهماند تخطی‎ها و آزار و اذیت‎ها را چگونه راپور دهند و همچنان به آن‎ها باید اطمینان داده شود که بالای شان باور خواهد شد و خودشان ملامت دانسته نخواهند شد.
او گفت حتی در آیسلند که آگاهی در مورد مساوات حقوق زن و مرد در آن به سطح بلند موجود است خشونت علیه همچنان به عنوان یک مشکل باقی است، فرق بین معاشات مردان و زنان وجود دارد و شمار زنان در بخش تصمیم گیری کم است.
به گفته خانم ملامبو نگوکا، همین واقعیت‎ها در هند در جنوب آسیا و امریکا نیز موجود اند. به گفته وی در همه این کشورها به زنان با چشمی دیده نمی‎شود که به مردان دیده می‎شود. به گفته وی ۱۵۰ کشور جهان حد اقل یک قانونی دارد که در برابر زنان تبعیض آمیز است.
او گفت در حالی‎که توجه به مردان قدرتمند هالیود و دیگر مردان پرنفوذ در جوامع در رابطه با آزار و اذیت زنان معطوف بوده‎است، این پدیده در هر گوشه جهان و در هر جا از فابری‎که گرفته تا زمین‎های زراعتی، بس‎ها، ریل‎ها، خانه و هرجا موجود بوده‎است و هیچ کشور جهان به مساوات میان مرد و زن دست نیافته‎است.
خانم فومزیلی ملامبو نگوکا از جنبش مشهور می‎تو یا من هم نام برد که سال گذشته توجه جهانی به خود جلب کرد و گفت راه اندازان همین کمپاین در جلسه امروز ملل متحد در نیویارک شرکت خوهند کرد.
قابل ذکر است که جنبش می‎تو همان جنبش است که در اکتوبر سال گذشته به حیث هش تگ می تو در رسانه‎های اجتماعی ظهور کرد تا نشانه باشد از وسعت آزار و اذیت جنسی زنان در جهان مخصوصاً در محل کار.
این جنبش به دنبال چندین اتهام آزار و اذیت جنسی بر هاروی واینشتاین یک دایرکتر فلم‎های امریکایی آغاز شده، در رسانه‎های اجتماعی توسط میلیون‎ها زن در سراسر جهان استفاده شد و از یک واقعیت تلخ موجود در جهان پرده برداشت.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا