اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر بر برگزاری باشکوه سمینار بین المللی پاچا خان تاکید کرد

 کابل/ ۵ دلو/ باختر

محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در دومین نشست کمیسیون برگزاری سمینار بین المللی عبدالغفارخان، بر تدویر باشکوه این سمینار تاکید کرد.

 دراین نشست که به ریاست محمد طاهرزهیر در مقر وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزارشد و در آن مشاوران امور علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، نمایندگان پوهنتون کابل و اکادمی علوم افغانستان و همچمنان مشاوران و شماری ازرییسان وزارت اطلاعات وفرهنگ شرکت داشتند، روی مسایل مربوط به برگزاری سمینار بین المللی پاچاخان و همچنان راه اندازی برنامه های فرهنگی به مناست نکوداشت از فکر واندیشۀ این شخصیت بزرگ آزادی خواه، بحث های همه جابنه صورت گرفت.

محمدطاهر زهیر با تاکید بر برگزاری باشکوه این سمینار، گفت: هدف اصلی ما از برگزاری سمینار بین المللی پاچا خان این است که به گروه های افراطی، بنیاد گرا و دهشت افگن این پیام را برسانیم که خشونت یک پدیدۀ تحمیلی بر این جغرافیا است.

در حقیقت امر، در این منطقه جنبش عدم تشدد وجود داشت، پرهیز از تشدد و خشونت وجود داشت و عبدالغفارخان در محور این جنبش عدم تشدد قرار داشت. او افزود: ما باید فکر و اندیشۀ عدم تشدد پاچاخان را به همگان برسانیم. اعضای کمیسیون در مورد عنوان های مقاله های علمی و همچنان تاریخ برگزاری سمینار بین المللی پاچاخان و برنامه های فرهنگی مربوط به این رویداد، نظریات و پیشنهادهای شان را ارائه کردند و در اخیر نشست به اعضای کمیسیون وظایف مشخص سپرده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا