سیاست

پیام تسلیت ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، محترم شوکت میرضیایف صدر اعظم جمهوری ازبکستان!

کابل باختر 13 سنبله
پیام تسلیت ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، محترم شوکت میرضیایف صدر اعظم جمهوری ازبکستان!
با اندوه فراوان از درگذشت مرحوم اسلام کریموف رئیس جمهوری فقید کشور دوست و برادر جمهوری ازبکستان آگاهی یافتم:
بدینوسیله مراتب تسلیت و اندوه عمیق خویش را به شما، خانوادۀ رئیس جمهور فقید، اعضای کابینه، پارلمان و مردم دوست و برادر جمهوری ازبکستان پیشکش نموده از خداوند بزرگ برای آن مرحومی بهشت برین و برای دوستان و اعضای خانواده فقید کریموف و مردم عزیز ازبکستان صبر جمیل خواهانم.
مرحوم اسلام کریموف فقید، بی تردید یکی از شخصیت های مهم و تأثیر گزار در منطقه و جهان بود که با تدبر و تعقل تمام، سالهای درازی جمهوری ازبکستان را رهبری کرد و کشورش را به امنیت، ثبات، ترقی و پیشرفت رهنمون شد.
او در حل و فصل تنشهای منطقوی نقش فعالی داشت و از دوستان سرسخت مردم افغانستان نیز بود و کشورش برای بسیاری از مردم افغانستان به مثابه خانه دوم به حساب می آمد.
من وفات مرحوم اسلام کریموف رئیس جمهور فقید جمهوری ازبکستان را یک ضایعه بزرگ برای مردم جمهوری ازبیکستان و همه کشور های منطقه دانسته باور دارم که نبود او سالهای درازی می تواند در تعاملات منطقوی محسوس باشد.
فقید اسلام کریموف، با درایت کشورش را در سالهای زمامداری رهبری کرد و در آزادی و استقلال جمهوری ازبکستان از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی وقت نقش بارز و تعین کننده داشت و پس از آزادی کشورش، رئیس جمهور منتخب مردم ازبکستان بود.
فقید اسلام کریموف پیوسته در هر گونه شرایطی که افغانستان دستخوش تحولات ناخوشآیندی شد و جنگ خانمانسوز ثبات و آرامش مردم ما را گرفت، در کنار مردم ما قرار داشت و با مهمان نوازی از هزاران مهاجر افغانستان در طول سالهای گذشته، وظیفه دوستی و برادری و همسایه گی نیک خویش را در قبال مردم ما بخوبی ادا کرده است.
من امیدوارم که پس از این نیز مردم دوست و برادر جمهوری اوزبکستان با درایت، هوشیاری و جسارت در خطی که فقید کریموف برای نسل های بعدی این کشور دوست و برادر نشانی کرده و کشوری با ثبات به میراث گذاشته است، حرکت کنند و ثبات وآرامش این کشور دوست همچنان محفوظ بماند.
یک بار دیگر بدینوسیله مراتب تعزیت و تسلیت خویش را به مناسبت وفات زنده یاد اسلام کریموف به خانواده، دوستان و مردم دوست و برادر جمهوری اوزبکستان تجدید نموده برای آرامش روح آن مرد بزرگ اتحاف دعا می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا