جامعه

موسسه خیریه بازماندگان فدا کار افتتاح شد

کابل/ 10 قوس/ باختر
موسسه خیریه بازماندگان فداکار  افغانستان  به هدف رسیدگی  به بازماندگان شهدا و معلولان   نیرو های دفاعی و امنیتی کشور امروز افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، اجمل  عمر یزدان پرست موسس و بنیان گذار   موسسه خیریه  برای بازماندگان  فداکار  افغانستان در محفل افتتاح  گفت:  موسسه ما یک موسسه غیر دولتی است   که هدف  اساسی آن رسیدگی برای بازماندگان شهدای  نیرو های امنیتی و دفاعی  است.
وی افزود:  این موسسه برای بازماندگان  هر سرباز شهید مبلغ هفت هزار پنجصد افغانی، برای هر افسر مبلغ هشت هزار پنجصد افغانی و برای هر جنرال  ده هزار افغانی  مساعدت  ماهانه در نظر گرفته است.
وی علاوه کرد  این موسسه در نظر دارد  برای عرضه خدمات صحی  ،تعلیمی و تحصیلی  در مرکز یک مکتب ،  یک پوهنتون ، پرورشگاه و یک شفاخانه برای  بازماندگان  شهدا ایجاد کند   و بعد این اقدامات را  در چهار زون  کشور گسترش خواهیم  داد.
یزدان پرست  برای رسیدگی  بهتر  به  بازماندگان  شهدای نیرو های امنیتی و دفاعی  خواهان همکاری و حمایت شهروندان و نهاد ها شد.
حسنا جلیل  معین  پالیسی وزارت امور داخله از ابتکار این موسسه قدر دانی کرد  و گفت  شهدا و معلولان  نیرو های امنیتی  جز  خانواده ما اند و هرگز فراموش نمی شوند.
او از این موسسه اعلام حمایت کرد و افزود:  ما به شهدای نیرو های امنیتی  در دو بخش کار کرده ایم  که یکی آن  مصرف مکمل  زمستان و دیگر  ساده کردن  طی مراحل  اسناد  آنان است  که پس از این  وارث  شهید به صورت آسان حقوق  شان را اخذ خواهند کرد.
او علاوه کرد: ما یکصدو پنجاه  معلول  نیرو پولیس که توانایی کار داشتند   در مربوطات  کابل  شناسایی  و دو باره  آن ها را جذب   کرده ایم. 
محمد قسیم  خوشی وال نماینده لوگر در ولسی جرگه  گفت  که افتتاح  این موسسه  ابتکار ستودنی  است  و از نهاد  های همکار ملی و بین المللی  خواست  تا این موسسه  را کمک کنند.ختم نجیب بهزاد 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا