جهان

مولانا فضل الرحمان به براندازی حکومت عمران خان هشدار داد

اسلام آباد/ صدای امریکا/ 1 عقرب/ باختر
رهبر یکی از بزرگترین جریان‌های اسلامی پاکستان از آغاز کمپاین گسترده برای وادار کردن عمران خان به کناره‌گیری از مقام صدر اعظم پاکستان خبر داده است.
مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان در یک کنفرانس خبری، حکومت عمران خان را "نامشروع" خواند و گفت که او نه از طریق یک انتخابات شفاف، بلکه از سوی اردوی پاکستان به قدرت رسیده است.
او گفت: "ما تصمیم گرفته ایم که به سوی اسلام‌آباد راه‌پیمایی کنیم. خواست اساسی ما این است که افرادی که هیچ حقی برای حاکمیت ندارند، باید فورا استعفا بدهند."
عمران خان سال گذشته با شعار مبارزه با فساد و بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان برنده شد، اما از زمان تشکیل حکومت او تا حالا، اقتصاد پاکستان بهبود نیافته است.
عمران خان هم‌چنین ادعاهای منتقدان سیاسی خود را که می‌گویند او با حمایت اردوی پاکستان به قدرت رسیده است ، رد می‌کند. اردوی پاکستان و مقامات انتخاباتی این کشور نیز این ادعاها را تکذیب کرده اند.
مولانا فضل الرحمان که از چهره‌های سابقه‌دار سیاسی پاکستان محسوب می‌شود، رهبری یک ائتلاف سیاسی را برعهده دارد و هم‌چنین اعضای حزب وی چندین کرسی پارلمان و شوراهای ولایتی پاکستان را در اختیار دارند.
علاوه بر این، او در مکاتب و مدرسه‌های دینی پاکستان نیز نفوذ دارد.
شماری از جریان‌های سیاسی، به شمول احزاب مربوط به نواز شریف و بینظیر بوتو، صدراعظمان پیشین پاکستان گفته اند که از کمپاین‌های فضل الرحمان در برابر عمران خان حمایت می‌کنند؛ هرچند تاکید کرده اند که طرفدار توسل به اقدامات فراقانونی نیستند.
حکومت پاکستان گفته است که آماده است با مخالفان سیاسی خود وارد گفت وگو شود، اما افزود که به هیچ جریانی اجازۀ مختل کردن زندگی روزمره در اسلام‌آباد را نخواهد داد.  بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا