سیاست

معاون دوم ریاست جمهوری با مردم دره صوف ولایت سمنگان ملاقات کرد

کابل باختر 29 میزان
معاون دوم رییس جمهور در جمع بزرگان دره صوف ولایت سمنگان گفت: در سال های اخیر معادن دره صوف به جای استفاده به نفع مردم،بعضا مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر می دهد:
سرور دانش، معاون رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در جمع بزرگان و متنفذین ولسوالی های دره صوف، روی دو آب و خرم سرباغ ولایت سمنگان اظهار داشت: یکی از امتیازات بزرگ ولایت سمنگان به خصوص دره صوف، وجود ذخایر معدنی است که متاسفانه در سال های اخیر بیشتر از آن که مورد استفاده مردم قرار گیرد، مورد سوء استفاده قرار گرفته است. وی افزود: حکومت جدید طرح ها و پلان های مشخص در زمینه اکتشاف و استخراج معادن دارد و بدون شک معادن ذغال سنگ دره صوف مورد توجه ویژه خواهد بود.
معاون رییس جمهور هم چنین اظهار داشت: ولایت سمنگان به خصوص دره صوف از جهات مختلف مشهور و باعث افتخار مردم افغانستان بوده است. زیرا نخستین قیام مسلحانه و جهاد از این ولسوالی شروع شده و مردم آن در مقاومت حق طلبانه مردم افغانستان جایگاه ویژه دارد. و هم چنین گفت: یکی از ویژگی های دره صوف این است که نقطه وصل مناطق مرکزی و شمال کشور است و حکومت جدید پلان بزرگی در این زمینه دارد که هم به نفغ مردم دره صوف خواهد بود و هم به نفع مردم مناطق مرکزی و در نهایت به نفع تمام مردم افغانستان.
معاون رییس جمهور افزود: هم اکنون پروژه سرک شمال و جنوب که از مناطق مرکزی و دره صوف می گذرد، به داوطلبی گذاشته شده و به زودی کار آن شروع خواهدشد.
قانونپوه سرور دانش هم چنین در زمینه پاسخگویی حکومت به مطالبات مردم و نیز اصلاحات جدی و بنیادی در اداره محلی تاکید کرد.
در این دیدار بزرگان ولایت سمنگان نیز ضمن تبریک معاونیت، خواسته های شان را مطرح کردند. در صدر خواسته های بزرگان مردم دره صوف و ولسوالی ولایت سمنگان، توجه به استخراج عادلانه معادن ولایت و نیز اصلاح اداره محلی بود. به گفته آنان علی رغم نقش مردم دره صوف در جهاد مردم افغانستان، اما امروزه هیچ کسی از این مردم در بدنه حکومت و بخش اجرایی اداره محلی حضور ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا