سیاست

قانونپوه سرور دانش: حکومت ها مکلف اند برای ارائه خدمات یکسان برخورد کنند

کابل 3 جوزا باختر
استفن هوبر، معاون و سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، امروز با قانونپوه  سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باخترداد، در این دیدار، موضوعاتی چون همکاری جامعه جهانی با دولت و مردم افغانستان، آمادگی برای برگزاری نشست بروکسل، اصلاحات انتخاباتی و قضیه پروژه برق 500 کیلوولت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون ریاست جمهوری اعتراض مردم نسبت به تغییر مسیر لین برق 500 کیلو ولت از بامیان به سالنگ را یک حرکت بجا و حق طلبانه خوانده، گفت: انکشاف متوازن یک اصل است و در طول تاریخ نسبت به باشندگان مناطق مختلف کشور در باب دسترسی به خدمات، برخورد نابرابر صورت گرفته است.
وی گفت: حکومت ها مکلف اند که برای ارائه خدمات به شهروندان و تأمین حقوق آنان یکسان برخورد کنند. "قانونپوه دانش به ارائه پاسخ شفاف و قناعت بخش ازسوی حکومت به معترضان تأکید کرده گفت: این  امیدواری وجود دارد که در ختم کار کمیسیون مؤظف پیرامون این قضیه، راه حل منطقی سنجیده شده و قناعت مردم حاصل گردد."
معاون رییس جمهور با اشاره به ابعاد گسترده اعتراض مردم گفت: مردم هزاره ثابت کرده اند که در طول بیشتر از 15 سال گذشته همواره از حکومت حمایت کرده و هیچگاه در پی تقابل و رویارویی با حکومت و تضعیف آن نبوده اند.
معاون رییس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی نیز گفت که حکومت وحدت ملی برای تطبیق اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات، منتظر تصویب فرمان تقنینی مربوطه از سوی ولسی جرگه است.
وی به تسریع روند تأیید فرمان تقنینی تشکیل و صلاحیت کمیسیون های انتخاباتی از سوی ولسی جرگه تأکید کرده و وحدت نظر همکاران بین المللی افغانستان برای کمک به برگزاری انتخابات را نیز یک امر مثبت و امیدوارکننده خواند.
معاون رییس جمهور درمورد اهمیت اجلاس بروکسل برای دولت افغانستان نیز گفت که آمادگی ها برای شرکت در نشست بروکسل و عملی شدن تعهدات دولت افغانستان در مواردی، با پیشرفت های خوبی همراه بوده  و در بقیه موارد نیز تلاش های سازنده جریان دارد، البته برخی موضوعات مانند اصلاحات انتخاباتی، حکومتداری خوب و مبارزه با فساد مستلزم پیگیری دوامدار می باشد.
در این دیدار، استفن هوبر، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان از آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس بروکسل و عزم جامعه جهانی برای ادامه کمک و همکاری با دولت و ملت افغانستان خبر داد.
وی نگرانی کشورهای اروپایی را در مورد عدم تطبیق اصلاحات انتخاباتی و احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات ابراز داشته افزود: اگر حکومت افغانستان ظرفیت و توانایی خود را در انجام تعهدات و حل مشکلات داخلی تثبیت کند، به شرکت کنندگان نشست بروکسل نیز ثابت خواهد شد که زمینه سرمایه گذاری در افغانستان بیش از گذشته فراهم می باشد.
وی همچنین گفت که در روز های اخیر موضوع کمک به افغانستان در دستور کار جامعه اروپایی قرار داشته و این یک پیام واضح برای ادامه همکاری های اتحادیه اروپا با دولت و ملت افغانستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا