سیاست

برگزاری کنفرانسی زیر نام گفتمان امانتداری و نظارت ازمحاکم علنی درهرات

شهرهرات20 سرطان باختر
کنفرانسی تحت نام گفتمان امانتداری به هدف ارائه یافته های گزارش تحقیقی نظارت از محاکم علنی امروز در ولایت هرات برگزارشد.
این کنفرانس که از سوی دیدبان شفافیت افغانستان و با حضور برخی مقامات دوایر دولتی، مسؤولان ادارات عدلی و قضایی، متخصصان ذیربط، اعضای شورای ولایتی و شهروندان هرات برگزارشد، نتیجه تحقیقی که در طی ۹ما برمحاکم وڅارنوالی انجام شده بود ارائه شد.
برگزارکنندگان کنفرانس میگویند:" این تحقیق نشان میدهد که نهادهای عدلی وقضایی در امر انجام وظایف و پاسخگویی به مردم ،پیگیری مسایل حقوقی شهروند،دریافت شکایات ، پاسخ دهی به مشکلات مردم و نشر اطلاعات درحال افزایش و پیشرفت میباشد که خود یک موضوع امیدوارکننده است.
سید اکرام الدین افضلی رییس اجراییه یی دیدبان شفافیت روی مسایل عدلی وقضایی محاکم و څارنوالی وهمچنان یافته های تحقیق دیدبان شفافیت دراین راستا ، چالشها  وبرملا ساختن مشکلات محاکم از طریق این تحقیق که همانا عدم برگزاری تعدادی از محاکم بدون حضور وکیل مدافع و برگزاری محاکمه های علنی به صورت غیر علنی صحبت همه جانبه نمود.
مونسه حسن زاده معاون والی هرات با قدردانی از برگزارکنندگان کنفرانس، موسسه دیدبان شفافیت افغانستان را نهاد موثر در امر تعقیب و بازنگری از نحوۀ عملکرد نهادهای عدلی و قضایی شمرد و انجام تحقیقات علمی در راستای تقویت و کارایی بهتر نهادهای مختلف را با اهمیت خواند و نقش بانوان را در نهاد های عدلی و قضایی هرات مثبت ارزیابی نمود و از مسوؤلان آن حوزه به نیکویی یادآوری کرد.
گفتنیست در اخیر این مراسم ارائه یافته های تحقیقی" نظارت از محاکم علنی" که از سوی دیدبان شفافیت در پنج ولایت افغانستان صورت گرفته است، ارائه گردید.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا