اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: هنرمندان با خلق ومدیریت آثارهنری می توانندغم واندوه مردم  را کاهش دهند

کابل/ 26حمل/باختر

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در مراسم گرامیداشت از روز بین المللی هنر در تالار وزارت اطلاعات و فرهنگ، خلق آثار هنری وفرهنگی را در کاهش غم واندوه شهروندان موثر دانست.

محمدطاهر زهیر در این مراسم در مورد تاریخ هنر، جایگاه وارزش آن در جامعه صحبت کرد وگفت: با وجود آن که جنگ، ناامنی وبحران  در سال های اخیر آسیب های فراوان به هنر وفرهنگ کشور وارد کرده است؛ اما هنرمندان رسالت شان را انجام داده اند و تلاش کرده اند که با خلق آثار هنری هم در کاهش غم و اندوه موثر بوده اند  و هم به مردم روحیه و انگیزه بخشیده اند.

زهیر افزود: با آن که در زمان ما از هنر وفرهنگ به گونۀ قابل افتخار نام برده نمی شود و وزارت اطلاعات وفرهنگ با مشکلات زیاد مواجه بوده است؛ اما راهکار این وزارت چنین است که از هنر وهنرمند حمایت کند.

زهیر در این محفل همچنین گفت: قرار است بخشی از قصر دارالامان در اختیار وزرت اطلاعات وفرهنگ درآید و درآن آثار هنری وفرهنگی هنرمندان به نمایش گذاشته شود. وی همچنان از تلاش های این وزارت به خاطر ساخت تعمیر جدید وزارت که نمادی از فرهنگ با شکوه کشور باشد، نیز خبر داد و افزود: تعمیرکنونی وزارت اطلاعات و فرهنگ وساختمان های مرتبط آن نمی تواند شکوه فرهنگی ما را به نمایش گذارد.

در این محفل تیمورشاه حکیمیار معاون شورای عالی هنر هم صحبت کرد و از ٖهنرمندانی تمجید و ستایش کرد که در دورۀ تاریک طالبان با شیوه های گونه گون تلاش کردند و زحمت کشیدند تا آثار هنری افغانستان مصوون بماند و حفظ شود.

او از رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست که در قسمت انتقال بخشی از آثار نگارستان ملی به قصر دارالامان جدیت بیشتر به خرچ دهند. در حال حاضر ساختمان نگارستان ملی تحت ترمیم قرار دارد  و امکان تخریب و یا صدمه رسیدن به بعضی از آثار آن وجود دارد.

 صحراکریمی رییس افغان فلم خواستار توجه بیشتر مسوولان نظام به هنرمندان شد. او گفت:هنرمندان  در حوزۀ مالی، حقوقی و اجتماعی هیچ تضمین و آینده ندارند. کریمی همچنان ازهنرمندان خواست که با هنر شان از هم دیگر حمایت کنند. فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا