سیاستاخبارTOP

سفارت امریکا در کابل: افغانستان در زمرۀ ده کشور فاسد جهان است

کابل/ ۲۰قوس/ باختر

در حالی که دولت افغانستان با تعهدات تازه٬ روند مبارزه با فساد اداری را در کشور جدی تر کرده است٬ سفارت آمریکا در کابل می گوید: افغانستان در میان 10 کشوری فاسد جهان قرار دارد.

به گزارش آژانس باختر؛ سفارت آمریکا در کابل هم زمان با روز جهانی مبارزه با فاسد در تویتی نوشته است: افغانستان در زمرۀ ده کشور  فاسد جهان قرار دارد مگر جامعۀ جهانی در مبارزه با فساد در افغانستان متحد است. 

پیش از این سازمان شفافیت بین‌المللی، گزارش سالانه‌اش را در مورد فساد در ۱۸۰ کشور جهان منتشر کرد و بر اساس آن، افغانستان در سال ۲۰۱۹ میلادی، در میان ۱۰ فاسدترین کشور قرارگرفته است.

بر اساس این گزارش، سومالی، سودان جنوبی و سوریه، سه کشور دارای بیشترین فساد در جهان شناخته شده‌اند؛ اما افغانستان با کسب ۱۶ امتیاز در شاخصۀ مبارزه با فساد، یک درجه افت کرده است و در جایگاه ۱۷۳ قرارگرفته است.

این در حالی است که دیروز سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری هنگام سخنرانی در مراسم روز جهانی مبارزه با فساد گفت که دولت افغانستان متعهد به ادامۀ مبارزه با این پدیده است و در این خصوص با دست آورد عمل کرده است٬ او غرض تسریع روند مبارزه با فساد٬ براصلاحات و مقید کردن بیشتر قوانین در کشور تاکید کرده است.

محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان هم در ششمین کنفرانس سالانۀ اتحادیۀ اروپا در زمینۀ مبارزه با فساد اداری در کابل گفته بود که در سطح رهبری حکومت برای مبارزه با فساد، اجماع موجود است و برای مبارزه با فساد٬ «کمیسیون مبارزه با فساد را که پنج عضو دارد ایجاد شده است.

محمداشرف غنی افزود: کمیسیون مبارزه با فساد اداری به مردم، پارلمان و حکومت پاسخگو خواهد بود». صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا