اخبارجهان

آتش‌سوزی در شفاخانه ناصریه عراق؛ شمار کشته‌ها به ۹۲ تن افزایش یافت

بغداد/یورونیوز/۲۳سرطان/باختر

شمار کشته‌ها در جریان آتش سوزی در بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا در یکی از شفاخانه های شهر ناصریه در جنوب عراق به ۹۲ تن افزایش یافت.

یک منبع صحی در ناصریه گفت که آمار قربانیان این حادثه همچنان ممکن است افزایش پیدا کند زیرا شماری از بیماران همچنان مفقود شده محسوب می شوند.

به گفته یک منبع صحی در ولایت ذی قار حریق در بخش ۷۰ تختخوابی بیماران مبتلا به کرونا به دنبال انفجار یک بالون اکسیجن آغاز شد. حریق در این شفاخانه به مدت چند ساعت ادامه داشت.

ماموران اطفاییه ناصریه به همراه امدادگران و گروهی از ساکنان شهر تلاش کردند تا بیماران بستری در شفاخانه را از میان شعله های آتش نجات دهند.

مصطفی کاظمی، صدراعظم عراق در واکنش به این حادثه مدیر شفاخانه و مسوول اداره صحت ولایت ذی قار را از سمت خود تعلیق کرد. وی همچنان در سراسر عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

برهم صالح، رییس جمهوری عراق نیز آتش سوزی در شفاخانه ناصریه را نتیجه «فساد فراگیر» و «سوءمدیریت» دانست.

پولیس عراق در راستای تحقیق در مورد علت این آتش سوزی از مدیر شفاخانه و مسوول اداره صحت ولایت ذی قار بازجویی کرده است. با این حال صدها نفر از معترضان خشمگین دوشنبه شب در برابر بیمارستان ناصریه علیه «بی کفایتی» مقامات عراق تظاهرات کردند.

آتش سوزی در بخش بیماران مبتلا به کرونا در شفاخانه ناصریه تنها سه ماه پس از حادثه یی مشابه در شفاخانه ابن الخطیب در بغداد روی داد. در جریان آن حادثه بیش از ۸۰ نفر جان باختند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا