سیاست

نشستی بخاطر ایجاد تفاهم میان نامزدان ریاست جمهوری برگزار شد

کابل باختر 12 میزان
پروفیسور صبغت الله مجددی و پیر سید احمد گیلانی رهبران جهاد امروز در نشستی از نامزدانی ریاست جمهوری خواستند، تا بکوشند که از تعدد نامزدان جلوگیری بعمل آید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: این نشست به اشتراک شماری از مقامات عالی رتبه دولتی، رییس مشرانوجرگه و تعدادی از وکلای شورای ملی ،شماری از وزراء، شخصیت های سیاسی و نامزدان ریاست جمهوری ، در اقامت گاه پروفیسور صبغت الله مجددی رهبر جهاد برگزار گردیده بود.
در آغاز این نشست پیر سید احمد گیلانی رهبر جهاد صحبت نموده، گفت : این نشست به منظور ایجاد وحدت وهمبستگی میان شخصیت های نخبه کشور، جلوگیری از مداخلات دشمنان و ایجاد یک نظام ثابت در افغانستان برگزار گردیده است .
بعداً پروفیسور صبغت الله مجددی رهبر جهاد و نخستین رییس جمهوری دولت اسلامی افغانستان ضمن آن که بر وحدت و یک پارچگی ملت افغان تاکید کرد ، افزود که  امروز کشور ما مراحل بسیار حساسی را می پیماید که ما وهمه ملت مسلمان افغانستان  را دریک  حالت پریشانی قرار داده است ، بخصوص در رابطه به چگونگی سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری درکشور.
وی افزود : به ا ین منظور  از شماری نخبه گان ونامزدان ریاست جمهوری دعوت به عمل آوردیم تا  در این زمینه صحبت کرده وبکوشند که از تعدد نامزدانی پست ریاست جمهوری  جلوگیری به عمل آید .
وی تاکید کرد که  به تلاش های خویش بخاطر کاهش در رقم نامزدان ریاست جمهوری ادامه میدهند  تا رای مردم تقسیم نشود و از رفتن انتخابات به دور دوم جلوگیری گردد .
دراین نشست فضل هادی مسلمیار  رییس مشرانوجرگه در صحبتی از تلاش های  بزرگان جهاد کشور بخاطر وحدت و یک پارچگی مردم درانتخابات آینده ریاست جمهوری که یک مسیری واحد را برای مردم افغانستان میسازند، قدردانی کرده گفت : این دو رهبر روحانی میتوانند که دراین زمینه تلاش های  مخلصانه نمایند .
همچنان دراین نشست سید اسحق گیلانی نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده و امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی نیز در زمینه صحبت کرده  و از این روند حمایت خویش را  ابراز داشتند .
در اخیر این نشست رهنمود هشت ماده یی که از سوی پروفیسور صبغت الله مجددی و پیر سید احمد گیلانی رهبران جهاد ترتیب شده بود توسط  حمیدالله فاروقی استاد پوهنتون کابل خوانده شد که در قسمت آن گفته شده : اجماع و همدیگر پذیری از دستاتیر و اوامر خداوندی است که جداً به آن باید توجه شود .
– منافع و کامیابی کشور باید هدف و اولویت باشد نه کامیابی کدام تیم  و یا شخص خاص .
– از رفتن به پروسه انتخابات به تنهایی و بدون رعایت داشتن تیم قوی که بتواند در سرنوشت انتخابات نقش بارز و یا تعیین کننده داشته باشد، باید خود داری شود واز کشانیدن انتخابات به دور دوم جداً خود داری گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا