سیاست

فساد در افغانستان به آن حد نیست که کمک های جهانی را به خطر مواجه سازد

کابل 5 اسد باختر

در حالیکه آگاهان سیاسی و اقتصادی درکشور، روند مبارزه با فساد اداری را بطی میدانند وسازمان ملل متحد اینده کمک های خارجی را با افغانستان منوط به چگونگی مبارزه با فساد دراین کشوردانسته ، دولت افغانستان از جدیت مبارزه با فساد سخن میگوید.

نجیب الله منلی کارشناس و آگاه اموراقتصادی به خبر نگار آژانس باخترگفت: فساد در افغاستان به آن اندازهء نمی باشدکه کمک های جامعه جهانی را به خطر بیاندازد وافغانستان همواره در حسابدهی با جامعه جهانی بصورت شفاف از نحوه مصرف کمک های خارجی  از طریق دولت افغانستان گزارش ارایه کرده که مورد  تائید آنان بوده است.

او علاوه کرد جامعه  جهانی اگر بخواهد ويا نخواهد یکی از اولویت های مبرم دولت افغانستان مبارزه  قاطعانه و دوامدار بافساد اداری است و درنهاد های دولتی فساد به آن حدی نیست که بعضی از حلقات ازآن تذکر میدهند که کمک هاي جامعه جهانی را به خطر مواجه سازد.

معاون هیئت نماینده گی سازمان ملل متحد یونما در کابل اخیرآ در  یک نشست مشترک با شماری از اعضای بلند پایه دولتی  نگرانی آن سازمان را در قبال فساد اداری در افغانستان ابراز کرد.

او گفت هرچند دولت افغانستان در کنفرانس ها و مجامع بین المللی مبارزه  قاطعانه علیه فساد را وعده داده است و تاحال  چنان پیشرفت قابل ملاحظهء دراین  راستا صورت نگرفته است.

اشرف غنی احمد زی مشاور اقتصادی ریاست جمهوری دراین نشست نگرانی جامعه جهانی در قبال مبارزه بطی علیه فساد  را بجا خوانده اضافه کرد: عدم موفقیت دراین راستا، میتواند کمکهای جامعه جهانی برای افغانستان را به خطر بیاندازد .

داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیرمالیه نیز تاکید کرده که کمک های جامعه جهانی  باید تحت نظر و صلاحیت یک مرجع واحد و آنهم دولت افغانستان به مصرف برسد.

 زاخیلوال نسبت به نگرانی جامعه جهانی در قبال فساد اداری گفت: حکومت افغانستان برای عملی ساختن همه وعده هایش تلاش میکند و فعلآ  روی تدابیر جدی تری برای کاهش و از بین بردن  فساد کار میکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا