فرهنگ

نمایشگاه هنرهای نقاشی، خطاطی و میناتوری برگزارشد

کابل باختر19 میزان
نمایشگاه آثارنقاشی، خطاطی و مینارتوری، امروز توسط محب الله ذاکری مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: این نمایشگاه ازطرف موسسه ملی افغانها برای آموزش بزرگسالان به همکاری وزارت اطلاعات وفرهنگ درنگارستان ملی برگزارشده است .
دراین نمایشگاه 143 اثرهنری نقاشی ، خطاطی و میناتوری از هنرمندان استادان و شاگردان موسسه ملی افغانها برای آموزش بزرگسالان ، به نمایش گذاشته شده است .
درمراسم افتتاح این نمایشگاه درحالیکه سید رضا " حسینی میثم " مشارو معینیت مالی اداری و گرحندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ، شماری ازهنرمندان و علاقمندان حضورد داشتند، محمد هاشم شارق رییس هنرستان وزارت اطلاعات وفرهنگ ، درکنارآن که کارهای هنرمندان این نمایشگاه را ارزشمند دانست ، گفت که رسالت هنرمندان است که درراستای رشد هنرها کار بکنند و از طریق هنرشان مشکلات و ناگواری های جامعه را انعکاس بدهند.
محب الله ذاکری مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز درصحبتی از کارکرد های هنری و زحمات هنرمندان قدردانی کرده گفت که هنرمندان میتوانند توسط کارهای خوب هنری شان افغانستان را درسطح منطقه و جهان معرفی کنند.
وی ابراز امید واری کرد که درزمینه آبادی کشور باید هرفرد این سرزمین تلاش کند و ازطریق هنرو رشته مربوط خود درترقی و شگوفایی کشور سهم بگیرند.
همینگونه حیات الله مرزا یار معاون موسسه ملی افغانها برای بزرگسالان  ( ای – ال – سی ) ازهمکاری  وزارت اطلاعات و فرهنگ درزمینه برگزاری این نمایشگاه به قدردانی یاد کرده و دررابطه کار و فعالیت نهاد مربوط معلومات داد.
اوگفت که هدف ازبرگزاری این نمایشگاه تشویق هنرمندان و رشد هنرمیباشد .
دراین محفل صابره رحمانی مسول نگارستان ملی خاطرنشان ساخت  که نگارستان ملی همیشه درعرصه رشد هنر با هنرمندان همکار بوده و درزمینه برگزاری نمایشگاه ها درخدمت هنرمندان کشورقراردارد.
درجریان این محفل پارچه تمثیلی توسط هنرمندان تیاتر ملی و پارچه های موسیقی توسط هنرمندان ریاست موسیقی اجرا شد.
دراخیرمحفل برای شمارهنرمندان شایسته موسسه ملی افغانها برای آموزش بزرگسالان، تقدیر نام ها توسط مسولان توزیع شد.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا