سیاست

نارندرا مودی: جهان نمیتواند مبارزه مردم افغانستان را برای دفاع از خود و جهان نادیده بگیرد

کابل باختر/ 16/ جوزا
نارندرا مودی صدراعظم هند دیروز در مراسم افتتاح بند سلما درکنار طرح سایر مسایل گفت که در دوران گسترش نا آرامی ها این عصر جهان نمیتواند مبارزه مردم افغانستان را برای دفاع و جهان نادیده بگیرد.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: رهبری افغانستان بارها تاکید کرده است که افغانستان در خط مقدم مبارزه با هراس افگنی قراردارد و این کشور به خاطر امنیت منطقه و جهان فرزندانش را قربانی میدهد.
صدراعظم هند به عنوان اولین رهبر کشور آسیایی به این حقیقت  تماس گرفته، گفت: جهان نمی تواند مبارزه مردم افغانستان را برای دفاع از جهان  در برابر هراس افگنی نادیده بگیرد.
این اظهارات اگر از جانبی ابعاد پیچیده جنگ درافغانستان را واضح می سازد، از جانب دیگر خطر هراس افگنی را منحصر به افغانستان نمی داند.
آنچه که بارها از جانب نظام ، نهادهای مدنی و شخصیت های سیاسی و اجتماعی کشور بیان شده که هراس افگنی، دشمن مدنیت و بشریت است اگر امروز دستگاه تولید هراس افگنان درمنطقه هراس افگن میسازد و به افغانستان صادر میکند، از شرر آنان جهان مصئون نخواهد ماند.
به هر صورت نا آرامی های رو به گسترش در جهان نتیجه هراس افگن پروری است، اگر کشورهای جهان و منطقه هراس افگنی را دشمن بشریت فکر میکنند باید در پی راهکاری گردند که ریشه ای هراس افگنی بر بنیاد آن خشکانیده شود.
کشورهای منطقه و جهان باید به قربانی مردم این سرزمین ارج بگذارند و اجازه ندهند بیشتر از این دستگاه های تولید هراس افگنی در منطقه فعال باشند.vvvv

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا