جامعه

حامد کرزی: دین مقدس اسلام خشونت علیه زنان را به طور واضح منع نموده است

شورای سراسری علماي افغانستان: قتل زن، مرد و اطفال بی گناه تحت هر عنوانی که باشد از دیدگاه دین مقدس اسلام، حرام و ناروا است

رئیس شورای سراسری علما و اعضای آن شورا در ۳۴ ولایات کشور در دیداری با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفتند که دین مقدس اسلام در عرصه زندگی خانوادگی و اجتماعی هر گونه افراط و تفریط و خشونت را نکوهش و رد نموده، منحیث آئین اعتدال پسند و میانه رو در برابر هر عمل تحریک آمیز که منشا از خشم و غضب، حسد و بخل و سایر نواقص طبعیت بشری دارد، دعوت به خویشتن داری، صبر و حوصله مندی مینماید.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در مصوبه شورای سراسری علمای افغانستان که دیروز در دیدار با حامد كرزي قرائت گردید، گفته شده که در آیت ۱۹ سوره النسا قران کریم آمده است که با زنان به خوبی رفتار نمایید. همچنان حضرت محمد (ص) می فرماید که: " بهترین شما کسانی هستند که برای زنان شان بهتر باشند و من از همه شما به خانواده خودم رویه بهتر دارم."

همچنان در این مصوبه گفته شده است که پیامبر بزرگوار اسلام در طول عمر مبارک شان به هیچ انسان، چه طفل، مرد، زن، خدمتگار، غلام، کنیز و حتی حیوانی خشونت ننموده و کسی را لت و کوب نکرده اند.

 

شورای سراسری علما حمله تروریستی را که به روز سه شنبه در مقابل ستره محکمه از طرف دشمنان اسلام انجام شد، شدیداً محکوم نموده، خاطر نشان کردند که قتل زن و مرد و اطفال بی گناه تحت هر عنوانی که باشد از دیدگاه دین مقدس اسلام حرام و ناروا است.

در مصوبه شورای سراسری علما گفته شده است که این شورا به اساس احکام اسلامی به خیر بودن صلح باور داشته و از همه طرف های ذیدخل در جنگ افغانستان صمیمانه دعوت بعمل می آورد تا مطابق دستورات دین مبین اسلام اختلافات شانرا از طریق مصالحه و دیالوگ بین الافغانی حل و فصل نمایند تا که خدای ناخواسته نا آگاهانه بازیچه دست اهداف سیاسی و نظامی دیگران قرار نگرفته، عقیده شان را فدای عقده های شان نگردانند.

همچنان شورا از دولت و بطور خاص از شورای عالی صلح افغانستان خواسته است که متوجه دسایس دست اندرکاران خارجی باشند و هیچگاهی شرایطی را قبول نکنند که نظام سیاسی، تمامیت ارضی، حاکمیت  و وحدت ملی ما را ضربه بزنند.

به همینگونه در مصوبه  شورای سراسری علما گفته شده است: مدتی است که تلاش های صورت می گیرد تا ساحه پوهنتون ها و صنوف درسی جولانگاه اهداف و اغراض سیاسی و میدان مشاجرات و کشمکشهای ضد ملی قرار گیرد.

شورا تاکید می کند که استادان و محصلین مظاهرات شانرا پایان دهند و به درس و تعلیم شان مشغول شوند.

شورای علما از دولت افغانستان هم می خواهد تا خواسته های مشروع، معقول و قانونی اساتید و محصلین را برآورده سازد.

حامد کرزی پس از استماع مصوبه شورای علما، آنرا در راستای حفظ منافع ملی و ارزشهای دینی مهم خواند.

رئیس جمهور اظهارات شورای علما را در مورد پروسه صلح با ارزش خوانده گفت که در اصل در عقب طالبان قوت های خارجی قرار دارند و طالبان تنها یک نام است و افرادی می باشند که توسط خارجی ها استعمال می گردند، از همین سبب دولت افغانستان تلاش می کند که این پروسه را با دقت و احتیاط کامل به پیش ببرد تا پروسه صلح به طور کامل افغانی باشد.

حامد کرزی در این جلسه طالبان افغان را مخاطب قرار داده گفت: از شما کرده ما در اینجا بیشتر محتاج هستیم اما غیرت، مسلمانی، شهامت و استقلال را از دست نداده ایم و در راه دفاع از خاک خویش ایستاده ایم. طالبان خود را از سلطه بیگانه ها برهانند و به وطن خویش برگردند، در آنجاست که قوت این خاک دو برابر خواهد شد.

رئیس جمهور ضمن تایید مصوبه شورای سراسری علمای افغانستان در رابطه به جلوگیری از خشونت علیه زنان، گفت که دین مقدس اسلام خشونت علیه زنان را به طور واضح منع نموده است و باید هر مسلمان ارشادات دین مقدس اسلام را عملی نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا