سیاست

ادارۀ مستقل ارگانهای محلی و شوراهای‌ولایتی روی طرح نظارت به توافق رسیدند

کابل باختر 18 دلو
در نشست‌ مشترک ادارۀ مستقل ارگانهای محلی و نمایندهای شوراهای ‌ولایتی افغانستان طرح "تعریف چگونگی نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی" مورد توافق نمایند های شوراهای‌ولایتی قرار گرفت.
ادارۀ مستقل ارگانهای محلی و شوراهای ولایتی به آژانس باختر خبر داد: درین نشست که امروز به سرپرستی متین بیک سرپرست اداره مستقل ارگانهای محلی در آن اداره برگزار شد، نمایند‌های سی‌و‌چهار شوراهای‌ولایاتی افغانستان اشتراک داشتند. در نشست گفتگوهای‌مفصل صورت گرفت و نظریات نمایند‌های شوراهای‌ولایتی استماع گردید که در طرح یاد شده گنجانیده خواهند شد.
سرپرست اداره مستقل ارگانهای محلی در خطاب به نمایند‌های شوراهای‌ولایتی گفت که این‌طرح در پرتو قوانین افغانستان تدوین شده و در آن نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی بجا گردیده است.  او واضح ساخت (( دید ما نسبت به نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی مشخص است. ما منحیث نهاد مسوول انسجام امور شوراهای‌ولایتی و حکومت در کل با نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی موافقت دادریم. درین طرح این نقش بیشتر واضح و مشخص گردیده است. ))
رییس جمهوری اسلامی افغانستان هفتۀ گذشته، ادارۀ مستقل ارگانهای محلی را مؤظف نموده بود که در مدت دو الی سه هفته، طرح تعریف چگونگی نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی را تدوین و با نمایند های شوراهای‌ولایتی درمیان بگذارد.
طبق این طرح شوراهای‌ولایتی در عرصه های تطبیق پلان‌ انکشافی ولایت و مصرف‌بودجه، روند طبیق پروژه‌های بازسازی وعرضه‌خدمات از کارکردهای ادارات محلی نظارت بعمل میارد. طرح یاد شده بعد از تکمیل شدن برای طی مراحل بعدی با مقام عالی ریاست جمهوری شریک میشود.
قابل ذکر است که ولسی‌جرگه افغانستان در طرح تعدیل شده قانون شوراهای‌ولایتی نقش‌نظارتی آنها را نه پذیرفت و در پی این فیصلۀ ولسی جرگه، شوراهای‌ولایتی دفاتر خود را به رسم اعتراض مسدود نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا