امنیت

سه نفربه اتهام دخیل بودن دریک قضیه رهزنی ازسوی پولیس کابل بازداشت شد

کابل باختر/ 9/ سنبله
مقامات وزارت امورداخله و پولیس کابل میگویند که تاکنون سه تن  دررابطه به قضیه رهزنی که جمعه شب درمسیر ولسوالی پغمان و شهرکابل اتفاق افتاد بازداشت شده اند.
به گزارش آژانس باختر ، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امورداخله وجنرال محمد ظاهر قوماندان امنیه وجنرال فرید افضلی رییس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه ولایت کابل امروز دریک نشست خبری در کابل پیرامون آخرین انکشافات این قضیه که شهروندان کابل را متاثر ساخته است توضیحات دادند .
قوماندان امنیه کابل گفت که درپیوند به این قضیه سه نفر بازداشت شده اند که سردسته رهزنان نیز شامل آن است  و تلاش برای گرفتاری سایر اعضای این گرو جنایتکار ادامه دارد.
آنها پنجشنبه شب با توقف دادن چهارموترکه اعضای یک خانواده را ازپغمان به شهر کابل انتقال میدادند دست به رهزنی زدند، زنان و مردان را لت وکوب کرده زیورات ، پول نقد و اثاثیه آنان راگرفتند.
گفته شده که اعضای این خانواده بعداز ختم یک مراسم شب خینه از پغمان روانه کابل بودند.
قوماندان امنیه کابل گفت که این باند تبهکار از نهایت خشونت علیه اعضای این خانواده کارگرفته اند با تاسف یکتن از این جنایتکاران لباس پولیس به تن داشت . درحالیکه هیچ یک از اعضای این باند وابسته به پولیس نیست بل از لباس پولیس سوء استفاده شده است.
گرفتاری سه عضو این باند جنایتکار درحالی صورت میگیرد که پولیس کابل به دلیل این که نتوانسته دردقایق اول به سراغ متضررین وگرفتاری عاملین برود مورد انتقاد های زیادی قراردارد .
مگر قوماندان امنیه کابل این گفته ها را مناسب حال پولیس کابل نمیداند و میگوید که هیچ مرجع دراین رابطه برای پولیس اطلاع نداده حتا متضررین نیز خاموش باقی مانده و پولیس را آگاه نساختند، بل پولیس از این موضوع ازسوی منابع کشفی و اطلاعاتی که ازیک شفاخانه کابل مواصلت ورزیده آگاه شد.
به گفته جنرال ظاهر یکتن از گرفتار شده گان که نظر نام دارد و رهبری این دسته جنایتکاران را به عهده دارد قبلاً به اتهام فعالیت های جنایتکارانه هشت سال زندان را سپری کرده است.
وی از عدم همکاری متضررین این حادثه و موظفین یک شفاخانه دولتی که متضررین درآن تحت مداوا قرارگرفته بودند، شکایت نمود که به وقت وزمان با پولیس همکاری نکرده اند . با آنهم پولیس درجریان سه روز که از این واقعه سپری میشود به سرنخی دست یافت و رهبر جنایتکاران بازداشت کرد و تلاش پولیس برای ردیابی و گرفتاری سایر اعضای  این باند ادامه دارد.
جنرال ظاهر از مسوولان نهادهای عدلی و قضایی خواست تا عاملان این قضیه به شدید ترین نوع مجازات محکوم شوند درحالیکه درگذشته شماری از متهمین به آسانی از سوی نهادهای عدلی و قضایی آزاد شده اند.
باید گفت که حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان این حادثه را یک حادثه غیر انسانی خوانده و هیئتی را به سرپرستی لوی حارنوال موظف ساخته تا قضیه را بررسی نموده و به زودی به ریاست جمهوری به گزارش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا