ورزش

سه صد مدال در یکسال دستاورد ورزشکاران افغان

کابل باختر/ 8/ حمل
ورزشکاران افغان درجریان سال 1390 هجری خورشیدی موفق شده اند درجریان مسابقات بین المللی تا بیش از سه صد مدال را در بخش های مختلف ورزشی از آن خود سازند.
محمد ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک درمصاحبه با نجیبه ذهاب خبرنگار آژانس باختر دررابطه به دستاوردهای ورزشکاران افغان گفت ، ورزشکاران ما درجریان سال 1390 در مسابقات متعدد ورزشی در بیرون از کشور شرکت نموده خوشبختانه اکثری ورزشکاران افغان که در این مسابقات شرکت کردند با دستاورد و افتخار و باگرفتن مدال به کشور بازگشته اند که مایه یی افتخار هموطنان شان اند.
اغبر اضافه کرد، ورزشکاران ما درسال 1390 در بخش های چون فوتبال باسکتبال ، والیبال ، والیبال ساحلی ، کرکت ، تکواندو ، بوکسنگ ، جیدو ، پهلوانی ، وزنه برداری ، زورخانه یی … درخشش خوبی داشته اند و توانسته اند بیرق افغانستان را در بیرون از کشور به اهتزاز در آورند .
وی علاوه کرد ،ما در جریان سال گذشته توانستیم ورابط خود را با نهاد های ورزشی کشورهای دیگر استحکام بخشیم این امر میتواند ما را در تبادل تجارب ، برگذاری مسابقات ورزشی و حمایت از ورزشکاران کمک کند ضمناً" در جریان سال پار تفاهمنامه های همکاری ورزشی را با ادارات چون سره میاشت ، شاروالی کابل وزارت های دفاع ، داخله ، معارف ، اداره امنیت ملی و سایر نهاد عقد نموده ایم.
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران موفق و مدال آور چگونه تشویق شده اند گفت با" مدال آوران و آنانیکه افتخارات ورزشی را برکشور شان به ارمغان آورده اندکمک های لازم مادی و معنوی صورت گرفته "
به گفته موصوف روز دوشنبه 7 حمل تحفه نقدی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان برای ورزشکاران ممتاز اهدا گردید. همچنان غرض تشویق بیشتر و بهتر ورزشکاران پیشنهاد های را عنوانی آقای کرزی رییس جمهوری کشور ارایه داشته ایم که بدون شک منظور خواهد شد.
محمد ظاهر اغبر اضافه داشت ، درجریان سال 1390 برنامه اعمار ده ستدیوم و کمپلکس های ورزشی روی دست گرفته شد که کاری تعدادی از آنان خاتمه یافته و کار تعدادی هم درجریان سال جدید خورشیدی به پایه اکمال خواهد رسید.
رییس کمیته ملی المپیک دررابطه به برنامه های آن اداره درجریان سال 1391 گفت ،درجریان این سال مطابق استراتیژی ورزشی درکشور ما باید در هرولایت یک ستدیوم و یا یک کمپلکس ورزشی داشته ایم مطابق به این برنامه باید هرولایت کشور یک ستدیوم ورزشی به ظرفیت هژده هزار نفر داشته باشد.
همچنان رییس کمیته ملی المپیک یاد آورشد که آن کمیته برای ورزشکاران افغانی که در مسابقات بین المللی شرکت می نمایند شرایط خوب تمرین و زندگی را مساعد میسازد چنانچه صدف رحیمی و نثاراحمد بهاوی ورزشکاران افغان که قرار است در المپیا 2012 لندن شرکت نمایند از امتیازات ویژه اداره ما برخوردار شده اند.
اغبر با تاکید گفت اداره ورزشی افغانستان فارغ از زد و بندی های سیاسی و قومی عمل میکند در اینجا برتری جویی ها وجود ندارد تنها استعداد و اخلاق ورزشی معیار است و بس.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا