امنیت

با اعلان منع موتر سایکل ها درغزنی مردم بیکار شده اند

غزنی باختر 22 سرطان
شهروندان ولایت غزنی ازافزایش نا امنی ها و بیکاری به ستوه آمده اند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختراز ولایت غزنی به خاطر جلوگیری از انجام اعمال تروریستی، مقامات محلی ولایت  غزنی استفاده ازموترسایکل را برای شهروندان غزنی ممنوع اعلان کرده است ولی مردم از پیامد های منفی این تصمیم شاکی اند و از مقام های امنیتی  می خواهند که استفاده ازموتر سایکل را که اسناد قانونی داشته باشند دو باره اجازه گشت وگذار بدهند.
گفته می شود، شصت درصد ازشهروندان غزنی برای حمل  ونقل وکارهای تجاری از موترسایکل استفاده می کنند و حدودچهل عمده فروشی موترسایکل و ده ها ترمیم گاه آن در شهر غزنی وجود دارد که برای صدها تن از باشنده گان غزنی  زمینه کار را فراهم نموده بود . اکنون با ممنوع شدن استفاده ازموتر سایکل صدها تن بیکارشده اند .
ضیا الدین یک شهروند غزنی می گوید: از سالها بدینسو مصروف ترمیم موترسایکل می باشم وروزانه حدود یک هزار وپنجصد الی دوهزار افغانی ازاین درک عاید بدست می آوردم اما حالا درفکر این هستم که روزی اولادم را از کدام طریق بدست بیاورم و از سوی هم باید ما هانه نه هزار افغانی کرایه دکان را بپردازم وی ازدولت می خواهد تا این روند را آزاد اعلان کند.
عبدالرحیم یک موترسایکل فروش درشهر غزنی می گوید که روزانه هشت تا ده عراده موترسایکل را بفروش می رسانیدم ولی اکنون هیچ کسی حاضر نیست موترسایکل بخرد.
به گفته وی، این تصمیم دولت درغزنی و ولایت همجوار آن نیز تاثیرات منفی داشته ونباید دربدل تامین امنیت کارازدست مردم گرفته شود.
این روند درحالی اعلان گردید که هفته گذشته چهار تن از منسوبان امنیتی درشهر غزنی ازسوی مخالفان مسلح ترورشده اند .
سیدامیر شاه سادات رئیس پیشین امنیت ملی غزنی گفته است، طالبان مسلح درغزنی یکصدوبیست عراده موترسایکل جاپانی را از شماری ازدکانداران شهر غزنی به عنوان  عشر دریافت کرده اند و به وسیله آن اعمال تخریبی  وتروریستی را انجام  میدهند.
اسدالله انصافی آمر امنیت قوماندانی امنیه و لایت غزنی درمورد می گوید آنان برای  تامین امنیت مردم استفاده از موترسایکل ها را ممنوع اعلان کرده اند واین تصمیم جز تدابیر امنیتی  آنان می باشد.
انصافی اضافه کرد، این تصمیم موقتی بوده وپس ازبهبود وضعیت امنیتی منع استفاده از  موتر سایکل برداشته خواهد شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا