سیاست

رئیس جمهور غنی: بند سلما(دوستی افغان- هند) زمینۀ تحرک اقتصادی را فراهم خواهد کرد

کابل باختر 15 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز با زنان و جوانان ولایت هرات دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که در مقر ولایت دایر گردید، ابتدا شماری از زنان و جوانان به نمایندگی از دیگران ضمن حمایت از برنامه های حکومت، مشکلات و پیشنهادهای شانرا در زمینه های افزایش خدمات صحی، بهبود در سیستم آزمون کانکور، توزیع عادلانه بورسیه های تحصیلی، افزایش زمینه کار، جذب زنان در ادارات دولتی و گزینش ورزشکاران هرات در تیم های ملی ورزشی به رئیس جمهور مطرح نمودند.
رئیس جمهور کشور پس از استماع خواست ها و پیشنهادهای اشتراک کنند گان، گفت که حس مسولیت پذیری میان ادارات دولتی کم است و همه وظیفه داریم تا برای تقویت فرهنگ مسولیت پذیری خصوصاً در دوایر دولتی سهم داشته باشیم.
رئیس جمهور گفت که برنامه های کاریابی کوتاه مدت از جانب نهادهای مختلف دولتی راه انداری شده است، اما هدف ما ایجاد یک اقتصاد پایدار و محرک می باشد که در دراز مدت زمینه های بیشتر کاری و رشد اقتصادی را در قبال داشته باشد.
رئیس جمهور غنی گفت که حکومت گام های عملی برای پایان دادن به فرهنگ مصونیت از پیگیری در امر مبارزه با فساد اداری برداشته است. وی گفت که باید بانک های معلوماتی مخصوصاٌ در بخش معارف ایجاد گردد تا با استفاده از آن تعداد فارغان مکاتب تثبیت گردیده و نیز بست های خالی در ادارات دولتی مشخص شود.
رئیس جمهور کشور تصریح کرد که برای کاهش وابستگی افغانستان به کمک های خارجی نیاز به تحرک بیشتر اقتصادی می باشد. وی خاطر نشان کرد که افتتاح بند سلما(دوستی افغان- هند) یکی از برنامه های است که این زمینۀ تحرک را فراهم می نماید.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که تمام دوسیه های زنان زندانی بررسی گردیده است و در دوران حبس زنان زندانی نیز تخفیف و کاهش به عمل آمده است.
رئیس جمهور غنی گفت که یک کمیسیون مشخص برای توزیع عادلانۀ بورسیه های تحصیلی تشکیل خواهد شد. او اضافه نمود که کانکور سال گذشتۀ نسبت به سال های قبل شفافتر برگزار گردیدُ اما نیاز است تا چگونگی سیستم تحصیلات عالی در افغانستان بازنگری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا