اخبارجامعه

نشست مسوولان نه ولایت به خاطر حفظ محیط زیست برگزار شد

مزارشریف/14حمل/باختر

مسوولان شاروالی ها، محیط زیست و زراعت و آبیاری نه ولایت شمال کشور به خاطرتوحید نظریات شان پیرامون برنامه حفظ محیط زیست کشور امروز نشست دو روزه را در شهرمزارشریف برگزار کردند.

به گزارش خبرنگارمحلی آژانس باختر؛ در این نشست محمد محسن دانش مشاور والی بلخ گفت: دین مقدس اسلام و پیامبر گرامی(ص)، مسلمانان را به نظافت وبهداشت امر کرده است و نظافت را جز ایمان دانسته است.

وی از مردم تقاضا کرد که برای سلامت شان با شاروالی ها و ریاست های محیط زیست و زراعت همکاری لازم کنند.

اجمل مرتضایی، رییس پالسی و تقنین اداره ملی حفاظت از محیط زیست کشور گفت که یکی ازهدف های اصلی این نشست این است که نظریات، چالش ها ومشکلات را توحید می کنند و برای برنامه بزرگ ملی محیط زیست ثبت می کنند، سپس با شریکان بین المللی ونهاد های همکار شریک می کنند که در آینده برنامه های مطابق خواست مردم ومسوولان ادارات دولتی برگزار شود.

در این نشست، رحمت الله زاهد رییس محیط زیست بلخ به نمایندگی از رییسان محیط زیست نه ولایت درباره مشکلات و چالشهایی که فرا روی ریاست های محیط زیست قرار دارد، صحبت کرد و عدم آگاهی مردم از اصول محیط زیست و نیز عدم همکاری مردم با شاروالی ها را از چالش های عمده فرا راه محیط زیست در کشور یاد کرد.

وی از امامان و خطیبان مسجد و منبرها خواست که در برنامه های مردمی و نمازهای جمعه در بارۀ رعایت محیط زیست صحبت کنند و مردم را آگاهی بدهند.  احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا