سیاست

سخنگوی وزارت عدلیه: قانون اجرات اداری در جریده رسمی نشر شد

کابل، 2 جوزا، باختر
سخنگوی وزارت عدلیه امروز در کنفرانس خبری گفت که قانون اجرات اداری در جریده رسمی نشر شده است و بعد از 15 سرطان نافذ می شود.
امان ریاضت سخنگوی وزارت عدلیه پیرامون قانون اجرات اداری در این کنفرانس به خبرنگاران معلومات داد و گفت که این قانون شامل 5 فصل و 75 ماده می باشد که به اساس پیشنهاد کمیسیون مستقل اصلاحات و خدمات ملکی تهیه شده است.
به گفته او قبلا هم قانون پیرامون اجرات در ادرات دولتی وجود داشت اما این قانون جامع تر است. در این قانون هر نوع عمل اداری تبعیض آمیز ممنوع می باشد و نیز اداره عامه در اجرای هر نوع عمل اداری مکلف است بی طرفی را حفظ نماید.
به گفته سخنگوی وزارت عدلیه به اساس این قانون هر شخص که از تصمیم اداری متضرر می شود حق دارد به اداره مربوط شکایت کند و در صورتیکه اداره مربوط به مشکلش رسیده گی نتوانست می تواند به محکمه مراجعه کند.
امان ریاضت افزود که در قانون اجرات اداری روند کاری ادارت دولتی ساده می شود و نیز ادارت دولتی مکلف اند به منظور ارائه خدمات بهتر دفتر خدمات مراجعین را ایجاد نمایند.
سخنگوی وزارت عدلیه بیان داشت که از زمان نشر در جریده رسمی تا انفاذ این قانون سه ماه فرصت وجود دارد تا به کارمندان دولتی در این مدت پیرامون این قانون آگاهی داده شود.مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا