فرهنگ

دکتورسیدمخدوم رهین : ازگذشته ها درفرهنگ اصیل افغانی به مادر عزت و احترام خاص وجود دارد

کابل باختر/ 25/ جوزا

دکتور سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ امروز درمراسم گرامیداشت از روز مادرگفت : از گذشته ها درفرهنگ اصیل افغانی به مادر عزت و احترام خاص وجود دارد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، دراین محفل که به اشتراک کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ به گرامیداشت از مقام والای مادر برگزارشده بود، دکتور رهین همچنان گفت ، بدترین عادت این است که مرد خانواده دربرابر اطفال، مادر را تحقیر کند ، امید مردان به این موضوع توجه کنند زیرا زمانیکه این اطفال بزرگ میشوند ، به مادر احترام نمی گذارند و با تقلید از روش پدر ، مادر و همسر آینده اش را نیز تحقیر میکند.

 دراین محفل پیام دکتور حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان قرائت شد که دربخش ازآن آمده است : درود به همه مادران و خاص برای مادرانیکه فرزندان خویش را درراه دفاع از وطن از دست داده اند با آنهم با متانت و شجاعت برای آبادی وشگوفایی وطن تلاش نموده درحالی که خود متكفل خانواده های خویش گردیده اند ، با افتخار و سربلندی زنده گی فقیرانه را سپری مینمایند و هیچگاهی همت خویش را از دست نمیدهند.

سپس محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات وفرهنگ و زهرا قاری زاده رییس ارتباط خارجه معینیت جوانان اين وزارت پيرامون موضوع سخنرانی کردند.

محفل با اجرای کنسرت موسیقی و توزیع دسته های گل به مادران و تحفه های نقدی پایان یافت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا