سیاستاخبار

ولسی جرگه در نشست استانبول٬ طرح خود را خواهد داشت

کابل/ ۱۱حمل/ باختر

رییس ولسی جرگه می گوید؛ این مجلس، یک طرح صلح را در نشست استانبول ارائه خواهد کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگه امروز در نشست عمومی این مجلس گفت: «نشست ترکیه که قرار است در هفته های آینده تدویر شود، یک فرصت خوب و تاریخی برای پایان دادن به بیشتر از چهار دهه جنگ در افغانستان است.»

او یادآور شد که کمیتۀ صلح مجلس، یک طرح برای نشست استانبول آماده خواهد کرد، زیرا نسبت به هر طبقه دیگر، وکلا می توانند صدای مردم را در گفت وگوهای صلح انعکاس دهند، چون نمایندگان مجلس در گوشه و کنار کشور با موکلین خود در تماس استند.

رحمانی یاد آور شد؛ خانه ملت نقش بسیار فعال در روند صلح ترکیه خواهد داشت و از وکلا خواست که از هر ولایت یک وکیل را به کمیتۀ صلح معرفی کنند تا دیدگاه نمایندگان مردم جمع آوری و توحید شود.

رحمانی تاکید کرد که باید تمام طرف‌ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این گفت وگوها شریک کرده شوند و هیئت دولت افغانستان در چارچوب آجندای مشخص وارد این مذاکره شود.

ارگ ریاست جمهوری هم گفته است که طرحی را به نشست استانبول ارائه خواهد کرد که بر بنیاد آن، آتش‌بس سراسری اعلام و انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

همچنان میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان ادامۀ کار سرپرستان در اداره های دولتی را خلاف قانون خواند و افزود: ادامۀ کار سرپرستان، پاسخ‌گویی حکومت و شفافیت را آسیب می‌زند و باعث گسترش فساد اداری در کشور می‌شود.

در نشست امروز ولسی جرگه شماری از نمایندگان، مسوولان شماری از نهادهای دولتی را متهم کردند که در راستای دیدار نمایندگان با وزیران برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات موکلان‌شان محدودیت‌هایی وضع کرده اند، آنان هشدار دادند اگر این وضع ادامه پیدا کند، آنان برای سلب اعتماد وزیران امضا جمع آوری خواهند کرد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا