سیاست

اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند با سالروز قیام سوم حوت مردم کابل

کابل  3 حوت باختر
سوم حوت مصادف است با سالروز قیام مردمی وخودجوش مردم کابل علیه رژیم کمونیستی در افغانستان که بافریاد های الله اکبرآغاز شد. شعارهایی که طنین کوبنده ورعد آسای آن ارکان حاکمیت رژیم را به لرزه در آورد وقدرت ایمان وباور مردم در برابر زرادخانه ها وتسلیحات مدرن نظامی دشمن را به نمایش گذاشت.
این قیام پرشور وحماسی که از شامگاه دوم حوت ۱۳۵۸ با شعارهای الله اکبرآغاز شد ودر سوم حوت به اوج رسید، یک واکنش خشم آلود وقهرمانانه ملت افغانستان در برابر اشغال کشورشان توسط قشون سرخ وجنایات دست نشاندگان اتحاد جماهیر شوروی سابق در کابل بود که ضربه ای محکم بر اعتبار رژیم وارد ساخت و باعث ترس و وحشت عمیق اشغالگران گردید.
در این روز تاریخی تمامی اقشار جامعه بویژه جوانان ، زنان ومحصلان در صفوف فشرده وبهم پیوسته در حالی که دستان خود را به یکدیگر گره کرده بودند به سرک ها سرازیر شدند و با سردادن شعارهای انقلابی ، قلب قدرت پوشالی رژیم کمونیستی را هدف قرار داده از صفوف نیروهای تا دندان مسلح گذشتند و بیرق غرور وافتخار ملت مجاهد افغانستان رابر فراز شانه ها ودستان خود به اهتزاز در آوردند.
نظامیان مسلح رژیم واشغالگران که حاکمیت ننگین خودرا در خطر می دیدند با بکارگیری سلاحهای سبک وسنگین و آماج قرار دادن سینه های مردم ، موج خشونت وکشتار به راه انداختند وصدهاتن از جوانان وزنان ومردان را در بستر سرک ها به خاک وخون غلتاندند .
اگرچه دشمنان مردم افغانستان در این روز فریاد خشمناک ومقدس مردم کابل رابا رگبارهای وحشیانه در گلو خفه کردند اما خون شهیدان سوم حوت وفریاد های در خون نشسته مبارزان راه آزادی واستقلال وطن بنیاد کاخ استبداد کرملین نشینان را به لرزه در آورد ، قامت غرور کاذب واعتبار دروغین رژیم را در هم شکست ، خاطره قیام سوم حوت را جاودانه ، تاریخی والهام بخش ساخت وفصل جدید وافتخار آفرینی در کتاب قطور مبارزات ملت مسلمان ومجاهد افغانستان باز نمود .
ریاست اجراییه دولت جمهوری اسلامی افغانستان خاطره خونین وفراموش ناشدنی قیام سوم حوت را گرامی می دارد ویاد شهدای این قیام وحماسه سازان این روز تاریخی را عزیز می شمارد وتاکید می کند که برای تحقق اهداف وآرمانهای شهیدان وجان باختگان راه آزادی واستقلال افغانستان از هیچ تلاش وکوششی فروگذار نخواهد کرد.
یاد وخاطره حماسه آفرینان سوم حوت تا ابد زنده وگرامی باد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا