جامعه

شکار بی رحمانه ماهی در بغلان

پلخمری 23 دلو باختر
ماهیان در یا های بغلان روبه انقراض اند و در صورت عدم همکاری باشندگان آن ولایت  در چندسال اینده به کلی از بین خواهد رفت .
دکتور تاج محمد احمدزی  آمر خدمات ومالداری وصحت حیوانی  ریاست زراعت مالداری و آبیاری بغلان در مصاحبه یی با خبرنگار آژ انس باختر  گفت که بغلان با داشتن منابع آبی  سر شار خوب برای رشد ماهی  میباشد و همین اکنون چهار فارم ماهی پروری  در ولسوالی های دوشی و بغلان مرکزی فعالیت دارند.
او گفت که در دریا های بغلان چهار نوع ماهی وجود دارد که هر کد ام مزه ولذت خود را دارد که متاسفانه نسبت شکار بی رحمانه و بی رویه  با استفاده از برقی ساختن آب استعمال مواد زهری و استفاده از مواد انفجاری که هر کدام  باعث از بین بردن و انقراض  ماهی های  دریا بغلان می شود .
احمدزی  از نبود  ادویه مورد ضرورت جهت تداوی بعضی از امراض ماهی ، نبود غذای مناسب برای تغذیه  ماهی  پروری وموجودیت  آبهای آلوده با آب  صابون و رو غنیات مشکل فرا  راه ماهی پروری در بغلان  یاد کرد و خاطر نشان ساخت عوامل فوق الذکر نتنها نمو و رشد  ماهیان را ازآن ولایت از بین می برد بل باعث مرگ و انقراض ماهیان در دریا های بغلان می شود .
آمر خدمات مالداری و صحت حیوانی ریاست زراعت بغلان از ماهیان به حیث  سرمایه ملی یاد کرد و از تمام مردم بغلان خواست که در راستای حفاظت از ماهی ها جهت جلو گیری از شکار  بی رحمانه ماهی در بغلان جلو گیری به عمل آید. قایم 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا