سیاست

پیام محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت هفته شهید

کابل باختر 18 سنبله
برادران و خواهران عزیز!
ما یكبار دیگر در آستانه هفته شهید و سالگرد شهادت قهرمان ملی افغانستان شهید احمد شاه مسعود قرار داریم.
روز شهید یادآور آرمان های بزرگ، رشادت های بی‌نظیر و قربانی‌های عظیم ملت ما می‌باشد. افغانستان برای حفظ عزت و سربلندی خود، حاكمیت بر سرنوشت و دفاع از ارزش ها و مقدسات خود، بهترین فرزندان اش را قربانی داده است.
تجلیل از هفته شهید به معنای تجدید پیمان با آن آرمان‌های بزرگ است. آن آرمان های بزرگ در حفظ وحدت و یک‌پارچگی مردم، در پیشرفت و ترقی افغانستان تجسم می یابد. شهدای افغانستان از هر قوم و از هر منطقه‌ای كه بودند، به تمام اقوام و به تمام افغانستان تعلق داشتند. آنان می‌خواستند كه كشور شان آزاد، آباد، سربلند و عزتمند باشد. آنان می‌خواستند كه مردم شان در آسایش و آرامش زندگی كنند. آنان می‌خواستند كه افغانستان هر روز شاهد افزایش شمار یتیمان، بیوه زنان و آسیب دیدگان جنگ و ناامنی نباشد. آنان از جان خود گذشتند تا ملت شان زندگی آبرومندانه داشته باشند.
افغانستان هنوز در جنگ با تروریسم بین‌المللی قرار دارد. همان كسانی كه شهید احمد شاه مسعود را به شهادت رساندند، و پس از آن نیز توانستند افكار افراطی خود را در منطقه پخش كنند، هنوز منبع شرارت و جنایت در این منطقه هستند، و آینده ملت‌های این منطقه را به تهدید گرفته اند. با تاسف امروزه ما با نسخه‌های پیچیده تری از این جریان خطرناك روبرو هستیم. مقابله موفقیت آمیز با این جریان، نیازمند هوشیاری، درایت و مسئولیت شناسی چندین برابر است.
در چنین شرایطی، دامن زدن به شكاف‌ها، افزودنِ فاصله‌ها و  تفرقه انداختن در میان مردمان این مرز و بوم، با راه و روش شهدای ما سازگار نیست. به میان كشیدن بحث‌هایی كه اجماع ملی را خدشه دار سازد و به همبستگی مردم ما آسیب برساند، دور شدن از آرمان‌هایی است كه فرزندان نامور و افتخار آفرین افغانستان به خاطر آن جان های خود را قربان کردند.
هفته‌ی شهید برای ما فرصتی است تا یکبار دیگر میثاق خود را با آرمان‌های شهدا تجدید نمائیم، و عزم خود را برای به سرانجام رساندن راه آنان و تحقق خواسته‌های ایشان استوارتر از گذشته بگردانیم.
یادبود از شهدا در واقع یادکرد از مجاهدت‌ها و مبارزات ملت قهرمان افغانستان است. این یادبود می‌تواند از یک طرف تعهد به اهداف ملی و مقدس شهدا باشد و از سوی دیگر  تاکید بر مسولیت‌های ما در برابر  ورثه شهداست.
من، داکتر صاحب عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و هیات رهبری حکومت وحدت ملی به آرمان شهدای گلگون کفن کشور عزیز متعهد هستیم و کمک به رفع نیازمندی خانواده‌های شهدا و توجه به تحصیل فرزندان آنان را از وظایف و مسوولیت‌های مهم دولت جمهوری اسلامی افغانستان می‌دانیم.
در پایان از بارگاه خداوند متعال اجر و ثواب برای قربانیان و صبر و شکیبایی برای بازمانده گان شان استدعا دارم.
گرامی باد یاد شهدای عزیز کشور
و  پاینده باد سرزمین افتخار آفرین افغانستان. # احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا