جهان

واشنگتن کمک های نظامی به اسلام آباد را متوقف می کند

ایرنا – باختر10 حمل
روزنامه اردو زبان اوصاف چاپ پاکستان در گزارشی نوشت:واشنگتن، خود را برای تحریم سیاسی و توقف دائم کمک های نظامی به پاکستان آماده می کند.
این روزنامه در گزارشی نوشت:اداره سیاست خارجی آمریکا با انتشار گزارشی افشا کرد که می تواند پاکستان را مورد تحریم سیاسی قرار داده و کمک های نظامی که هم اکنون از سوی دولت ترامپ، به صورت موقتی متوقف شده را نیز برای همیشه متوقف کند.
براساس این گزارش، دولت آمریکا بررسی ممنوعیت صدور روادید برای برخی دولتمردان این کشور را نیز آغاز کرده است.
این بیانیه از قول برخی از نمایندگان ارشد آمریکا آروده است که پاکستان به رغم توقف کمک های نظامی، در اقدام علیه افراط گرایان افغان در خاک خود ناکام مانده و آمریکا نیز هر اقدامی را که برای منافع ملی خود و دفاع از نمایندگان خود ضروری می داند، انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا پس از انتشار پیام تویتری ضد پاکستانی ترامپ در نخستین روز سال میلادی جاری، شکاف روابط میان پاکستان و آمریکا افزایش پیدا کرد.
ترامپ در آن پیام با انتقاد از پاکستان گفته بود که آمریکا با اعطای 33 میلیون دلار به پاکستان ظرف 15 سال گذشته حماقت کرده و پاکستان در قبال آن چیزی جز فریب و دروغ تحویل واشنگتن نداده است.
پس از آن، وزارت امور خارجه آمریکا با لغو همکاری امنیتی با پاکستان نام این کشور را در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذاهب قرار داد. هیتر نوئرت نیز پس از آن اعلام کردکه تا زمان اقدام اسلام آباد علیه شبکه حقانی و طالبان افغان با این کشور همکاری نخواهد کرد. خلیل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا