جهان

والدین حمله کننده انتحاری درکشمیر : پسر ما قبل از افراطی شدن به شدت لت و کوب شده بود

سرینگر – رویترز – 27 دلو – باختر
حمله کننده انتحاری که 44 پولیس شبه نظامی هندی را در کشمیر به قتل رسانید، سه سال قبل توسط نظامیان هندی به شدت لت و کوب شده بود.
آژانس باختر به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که  مسوولیت این حمله را گروه جیش محمد مستقر در پاکستان برعهده گرفته است که طی بیش از یکدهه بدترین حمله در کشمیر بوده است.
حمله کننده انتحاری "عادل احمد دار" نام داشت، 20 ساله واز  قریه لتیپوره کشمیر بود.
"غلام حسن دار" پدر انتحاری اخیر در کشمیر  که خود یک دهقان است گفت : " پسر ما از مکتب به خانه برمی گشت وپس از این که توسط پولیس  هند متوقف و به شدت لت و کوب و اذیت شده بود به افراطیت رو آورد . این شاگرد مکتب متهم به سنگ انداختن به سوی نظامیان هندی شده بود."
"فهمیده" مادر انتحاری با تایید گفته های شوهرش گفت  :" همین موضوع لت و کوب باعث خشم پسر ما شده بود و افزود که پسرشان که  منحیث کارگر کار میکرد از 19 ماه مارچ سال گذشته به خانه برنگشت و ما بعد از ماه ها جستجو بالاخره توانستیم وی را به خانه بازگردانیم و از این که حمله انتحاری را انجام خواهد  داد آگاهی نداشتیم."
والدین فرد انتحاری مذکورکشمکش درکشمیر را مسوول این رویداد دانسته گفتند که همین موضوع باعث شده تا جوانان به جنگجویی روی بیاورند.
پدرفرد انتحاری کشمیر، سیاستمداران را مقصرمرگ پسرش شمردو گفت:"سیاستمداران میتوانند موضوع کشمیر را از راه دیالوگ حل و فصل کنند.پسر ما یک فرد معمولی بود که اینجا مرد ، چه  نظامیان هندی  یا پسران ما . فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا