امنیت

امنیت ملی در جریان تامین امنیت انتخابات 262 تروریست را دستگیر کرده است

کابل باختر 21 حمل
سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی امروز دریک کنفرانس خبری در رابطه به دست آوردهای آن اداره در تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی  معلومات داد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: لطف الله مشعل سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی دراین کنفرانس خبری گفت: حملات دشمن درروند برگزاری  انتخابات گسترده بوده وتلاش میکردند تا امنیت انتخابات را در جریان پیکار های انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی، به مخاطره و چالش بکشانند.
وی ضمن قدردانی  نیروهای  امنیتی کشور که درتامین امنیت انتخابات تلاش کردند، گفت : موظفین ریاست عمومی امنیت ملی چهل روز قبل از انتخابات، روز انتخابات و یک روز بعد از انتخابات ، 262 تروریست را که اکثر آنان افغان و شماری از آنها پاکستان میباشند ، با موتر مملو از مواد انفجاری، واسکت انتحاری ، بمب ها و راکت های دور بُرد دستگیر کرده است .
وی افزود که این دستگیری ها در ولایات کابل، قندهار، کنر، ننگرهار، سمنگان ، غور، نیمروز، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، خوست، هلمند، زابل، ارزگان، هرات، غزنی، بغلان، لوگر، دایکندی، پروان، نورستان و بادغیس صورت گرفته است .
مشعل اضافه کرد که موظفین امنیت ملی دراین مدت اضافه از 65 حمله انتحاری را که درشماری از ولایات کشور انجام  میشد، کشف وخنثی کرده و سه هزار ویکصد و نود و یک حلقه ماین ضد وسایط و پرسونل ، هفت عراده ریکشا مملو از مواد انفجاریه، همراه با مالکان ریکشاها، یک تعداد سلاح و مهمات و مواد انفجاریه را از اکثر  ولایات کشور  نیز کشف وبدست آورده اند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا