سیاست

والیان کشور خواستار اشتراک منظم شان در مجالس کابینه شدند

والیان تمام ولایات کشور در دیداری با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، مشکلات محلی شانرا مطرح نموده و برای حل این مشکلات خواستار اشتراک منظم شان در مجالس کابینه گردیدند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که امروز در ارگ انجام شد، والیان برای تقویت ادارات ولایتی و رفع مشکلات موجود در ولایات کشور پیشنهاد کردند تا یک میکانیزم منظم ایجاد گردد که به اساس آن به طور نوبتی  آنان بتوانند در جلسات کابینه اشتراک نموده و مشکلات شانرا در حضور داشت وزرا به رئیس جمهور بیان کنند.

گل آغا شیرزی والی ننگرهار طی صحبتی گفت: از اینکه رئیس جمهور مصروف مسایل مهم کشور می باشد، پیشنهاد می نمایم که معاونین ریاست جمهوری به ولایات کشور سفر نمایند و با والیان دیدار داشته باشند و در حل مشکلات ولایات با آنها همکاری نمایند.

عطا محمد نور والی بلخ ، از اینکه رئیس جمهور والیان کشور را به حضور پذیرفت، اظهار سپاس نموده، خواستار بیشتر شدن صلاحیت های والیان و فراهم آوری سهولت های بیشتر به کارمندان ادارات ولایتی گردید.

حبیبه سرابی والی بامیان پیشنهاد کرد که برای مبارزه با حوادث طبیعی در کشور و کمک به نیازمندان یک بودیجه خاص منظور گردد.

رئیس جمهور کشور پس از استماع مشکلات و پیشنهادات والیان به ریاست اداره امور و دارالانشای شورای وزیران وظیفه سپرد تا مشکلات طرح شده را به جلسه آینده کابینه ارایه نماید.

حامد کرزی پیشنهاد والیان را در رابطه به اشتراک منظم شان در مجالس کابینه غرض ارایه مشکلات شان پذیرفت.

همچنان رئیس جمهور در این دیدار در مورد اوضاع جاری منظقه و جهان، سند همکاری های استراتیژیک با ایالات متحده امریکا و سفر اخیرش به پاکستان، صحبت کرد.

حامد کرزی به تقویت و گسترش روابط میان افغانستان و کشور های منطقه تاکید کرد و از پیشرفت های حاصله در این مورد نیز یاد آوری نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا