جامعه

سخنگوی والی غور: نبود گندم و علوفه حیات بیش از یک هزار خانواده و مواشی آنان را زیر تهدید قرار داده است

چغچران باختر 6 جدی
بیش از یکصد هزار خانواده بی بضاعت و نیازمند در ولایت غور به کمک های عاجل نیاز دارند .
قرار بود که قبل از فرا رسیدن سرمای زمستان بیش از شش هزار تُن گندم ودوهزارتن علوفه حیوانی  از وزارت زراعت ومالداری  به مرکز و نه ولسوالی  ولایت غور  انتقال گردد که تاکنون این مواد انتقال نشده است .
هم اکنون راه های مواصلاتی شش ولسوالی شهرک دولینه ،ساغر ، پسابند ،تیوره غورک ولایت غور به مرکز و ولایات همجوار آن به نسبت برفباری  مسدود گردیده است .
حمیدالله دادفر رئیس مبارزه باحوادث طبیعی ولایت غور با تائید  مسدود شدن راه های مواصلاتی آن ولایت میگوید که وی تازه از کابل به غور آمده و مسوولان اداره مبارزه باحوادث طبیعی درکابل و وزارت زراعت ومالداری به وی گفته اند، انتقال شش هزار  تُن گندم ودوهزار تن علوفه حیوانی در غور بالاتر از دوصد ملیون افغانی نیاز دارد که این مبلغ اکنون در اختیار  ما نیست وبه همین دلیل گندم وعلوفه حیوانی  به ولایت  غور انتقال نمیشود.
دادفر گفت، نهادهای مدد رسان حکومت درکابل علاقمند مساعدت به مردم بی بضاعت ولایت غور میباشند، اما هزینه برای آماده و انتقال مواد یاد شده را در اختیار ندارند و در همین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور به آژانس باختر گفت ،اضافه ازیکصد هزار خانواده مستحق ونیازمند درغور  شناسایی و به همین منظور کارت های  توزیع مواد برای شان سپرده شده اما اکنون مواد نیاز به این ولایت انتقال نیافته تا به این خانواده ها توزیع گردد.
سخنگوی والی غور گفت،  سهل انگاری حکومت مرکزی  به خاطر عدم انتقال مواد غذایی ومسدود شدن راه های مواصلاتی حیات بیش از یکصد هزار خانواده نیازمند به مواد غذایی دراین ولایت زیر تهدید قرارگرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا