سیاست

جلسه کمیته شفافیت، حساب دهی وتنفیذ قانون برگزار شد

کابل باختر 16 قوس

کمیته شفافیت، حساب دهی وتنفیذ قانون امروز در وزارت امورداخله تشکیل جلسه داد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر، در این جلسه، پاسوال رحیم الله برهانی رییس عمومی تفتیش وزارت امورداخله، با اشاره به اهمیت شفافیت و حساب دهی در اجراآت دولتی گفت که وزارت امور داخله به منظور از بین بردن فساد، کمیته شفافیت وحساب دهی را ایجاد نموده و این کمیته براساس طرزالعمل تعیین شده، در نشست های دوره یی منظم، چگونگی پیشرفت کار در بخش شفافیت و حساب دهی را مورد بررسی قرار می دهد.
وی به دست آورد های ریاست تفتیش وزارت امور داخله اشاره نموده تصریح کرد که در سال جاری1135 قضیه مختلف مرتبط به فساد را شناسایی ومورد بررسی قرار داده که ازآن جمله انفکاک 40 منسوب پولیس از وظیفه، 15 مورد اخطار، 7 مورد اخراج ازمسلک، 9 مورد جزای انضباطی، 130 مورد معرفی مظنونین به نهاد های عدلی و قضایی، پیشبرد 3 مورد دعوای حقوقی و 2مورد قضایای جنایی، از کار های انجام شده در این خصوص است.
همچنان مل پاسوال حبیب الرحمن صحر رییس مبارزه با فساد اداری ریاست عمومی تفتیش وزارت امورداخله، گفت که فساد اداری چالش بزرگی فرا راه تامین امنیت، ثبات وتطبیق قانون در کشور بوده که زمینه بی اعتمادی مردم به دولت را فراهم می کند.
وی تاکید کرد که وزارت امور داخله ساختار ها وراه کار هایی را به خاطر محو کامل این پدیده در چوکات این وزارت روی دست گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا